پرداخت وام قرض الحسنه به 338 هزار نفر از مستمری بگیران تامین اجتماعی خبرنگاران

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی به بیش از 338 هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان وام قرض الحسنه 5 میلیون تومانی پرداخت نموده است.

پرداخت وام قرض الحسنه به 338 هزار نفر از مستمری بگیران تامین اجتماعی خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی جهانی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حالی که مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی سال جاری به لحاظ تامین معیشت روز های سختی را پشت سر گذاشتند، سازمان تأمین اجتماعی با 10 برابر کردن اعتبار تسهیلات سال 1399، پیروز شد به بیش از 338 هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان وام قرض الحسنه 5 میلیون تومانی پرداخت کند.

وی گفت: بر اساس نظر مساعد مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی سال جاری اعتبار تخصیصی به تسهیلات مستمری بگیران از 200 میلیارد تومان سال گذشته به حدود 2 هزار میلیارد تومان افزایش یافت که بر این اساس نسبت به سال گذشته تعداد قابل توجهی از مستمری بگیران پیروز به دریافت وام 5 میلیون تومانی شدند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: در اواخر سال گذشته سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران پیروز به عقد تفاهمنامه مشترک برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مستمری بگیران زمینه این اقدام موثر را فراهم کردند. به همین دلیل اداره کل فرهنگی و اجتماعی در قالب کمیته های سیاستگذاری و اجرایی با همکاری واحد های فناوری اطلاعات، راهبری

جهانی بیان داشت: سیستم ها، شرکت خدمات ماشینی تامین، شرکت تلفن همراه رایتل و بانک رفاه کارگران با مشارکت و همراهی اعضای کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور فراوری سامانه الکترونیک ثبت نام پرداخت تسهیلات مذکور را به صورت کاملا غیر حضوری کارسازی کردند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی با اشاره به اینکه تسهیلات فوق در مجموع در 4 مرحله با معین سهمیه کانون های استانی به مستمری بگیران متقاضی تا دوم اسفند ماه پرداخت شده است گفت: پس از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مرحله اول که به صورت حضوری انجام شد، با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور کاهش رفت و آمد ها مراحل بعدی با راه اندازی سامانه هوشمند ثبت نام متقاضیان به صورت مکانیزه طراحی و بنا بر دستور مدیر عامل سازمان، دسترسی های سیستمی و نرم افزاری سامانه مذکور به کانون های بازنشستگی داده شد و از متقاضیان دریافت تسهیلات به صورت مکانیزه ثبت نام به عمل آمد.

این مقام مسئول تاکید نمود: مجموعه مدیران و کارشناسان حوزه فرهنگی و اجتماعی در طول چند ماه گذشته به صورت شبانه روز تمامی مساعی خود را صرف برطرف مسائل مستمری بگیران نموده اند تا امکان ثبت نام حداکثری برای دریافت کنندگان تسهیلات فراهم گردد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ایجاد و راه انداری گروه های تعاملی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، گفت: این شبکه های اطلاع رسان با هدف رصد، پایش، پیگیری، پاسخگویی و برطرف مسائل و مسائل احتمالی ایجاد شده و امیدواریم به مرور با توسعه ارتباطات دوسویه آنلاین امکان افزایش رضایتمندی شرکای اجتماعی فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 749

به "پرداخت وام قرض الحسنه به 338 هزار نفر از مستمری بگیران تامین اجتماعی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت وام قرض الحسنه به 338 هزار نفر از مستمری بگیران تامین اجتماعی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید