واگذاری 26 پایگاه نظامی ارتش افغانستان به طالبان در یک ماه گذشته

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد که همزمان با خروج نظامیان آمریکا، ده ها پاسگاه مرزی و پایگاه نظامی متعلق به ارتش افغانستان ظرف یک ماه گذشته به نیرو های طالبان واگذار شده است.

واگذاری 26 پایگاه نظامی ارتش افغانستان به طالبان در یک ماه گذشته

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز روز پنج شنبه در گزارشی افشا کرد که در راستای تخریب روحیه ارتش افغانستان و به حداکثر رساندن تأثیر خروج آمریکا بر نیروهای این کشور، دهها پاسگاه مرزی و پایگاه نظامی متعلق به ارتش ملی افغانستان ظرف یک ماه گذشته به نیروهای طالبان واگذار شده است.

طبق این گزارش، دست کم 26 پایگاه نظامی در استان های لغمان، بغلان، وردک و غزنی افغانستان از یکم ماه مه به این نتیجه رسیده اند که پذیرش شرایط واگذاری پایگاه ها به طالبان از انتظار برای دریافت نیروهای نظامی کمکی که ممکن است هرگز به این پایگاه ها نرسند، بهتر است.

گزارش ها حاکی از آن است که بسیاری از نیروهای تسلیم شده این پایگاه ها پس از ضبط اظهاراتی مبنی بر عدم پیوستن مجدد به ارتش افغانستان و همچنین ارائه اطلاعات تماس خود به نیروی طالبان، پول و لباس دریافت کرده و سپس راهی خانه های خود شدند.

گفتنی است، یکم ماه مه آغاز مرحله نهایی خروج نظامیان آمریکا از خاک افغانستان است؛ خروجی که قرار است تا یازدهم سپتامبر سال جاری به انتها برسد؛ یعنی دقیقاً 20 سال پس از حمله های تروریستی (11 سپتامبر 2001) به خاک آمریکا که بهانه ای شد تا جورج بوش پسر رئیس جمهور وقت ایالات متحده نیروهای نظامی آمریکا را به خاک افغانستان گسیل کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 897

به "واگذاری 26 پایگاه نظامی ارتش افغانستان به طالبان در یک ماه گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری 26 پایگاه نظامی ارتش افغانستان به طالبان در یک ماه گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید