واکنش مسکو به خبر اخراج متقابل دیپلمات های روسیه و فرانسه

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، وزارت امور خارجه روسیه از تأیید یا تکذیب خبر منتشره از سوی یک نشریه فرانسوی درباره اخراج متقابل و بدون سرو صدای دو دیپلمات روسی و فرانسوی از پاریس و مسکو در اواخر سال گذشته (میلادی) خودداری کرد.

واکنش مسکو به خبر اخراج متقابل دیپلمات های روسیه و فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه از تفسیر خبر منتشره در نشریه فرانسوی Les Echos در این رابطه که گویا در اواخر سال گذشته (میلادی) روسیه و فرانسه بدون سرو صدا یک تبادل اخراج دیپلمات ها از دو کشور را تجربه کردند، خودداری نموده و آن را تأیید یا تکذیب نکرد.

وزارت خارجه روسیه روز شنبه در پاسخ به درخواست خبرنگار تاس درباره شرح این مسئله گفت: هیچ تفسیری در این باره ارائه نمی گردد.

وزارت امور خارجه فرانسه نیز هنوز پاسخی به درخواست مربوطه نداده است.

پیش از این؛ نشریه Les Echos چاپ پاریس گزارش داد که روسیه و فرانسه در اواخر سال 2020 در اقدامی متقابل دیپلمات های یکدیگر را اخراج نموده بودند، ولی تصمیم گرفته شد تا این مسئله بدون جنجال آفرینی و بطور غیرعلنی انجام گردد. بر اساس این اطلاعات، فرانسه یکی از کارکنان بخش مالی سفارت روسیه در پاریس را به اتهام جاسوسی عنصر نامطلوب دانسته و اخراج کرد. سپس روسیه نیز بر اساس اصل مقابله به مثل، یکی از کارکنان بخش مالی سفارت فرانسه در مسکو را به کشور خود بازگرداند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 754

به "واکنش مسکو به خبر اخراج متقابل دیپلمات های روسیه و فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مسکو به خبر اخراج متقابل دیپلمات های روسیه و فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید