همکاری نظامی بغداد - مسکو؛ محور ملاقات فالح الفیاض با معاون وزیر دفاع روسیه

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در ملاقات با معاون وزیر دفاع روسیه درباره همکاری نظامی بغداد - مسکو گفت وگو کرد.

همکاری نظامی بغداد - مسکو؛ محور ملاقات فالح الفیاض با معاون وزیر دفاع روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق که به مسکو سفر نموده است، امروز (پنج شنبه - 8 آوریل)، با الکساندر فومن معاون وزیر دفاع روسیه ملاقات و درباره همکاری نظامی میان بغداد و مسکو گفت وگو کرد.

دفتر ریاست الحشد الشعبی عراق طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در پایگاه خبری شبکه عراقی دجله منتشر شد، اعلام نمود که در ملاقات امروز الفیاض و فومن، در مورد شرایط خاورمیانه، آنالیز مسائل مربوط به واقعیت همکاری نظامی و فنی میان دو طرف و افق های توسعه آن رایزنی شد.

بنا بر این گزارش، دو طرف برای تداوم توسعه همکاری های عراقی - روسیه در زمینه های دفاع، امنیت و مبارزه با تروریسم اعلام آمادگی کردند.

رئیس سازمان الحشد الشعبی در جریان سفر به مسکو، دیروز (چهارشنبه) نیز با نیکولای پاتروشف رئیس شورای امنیت ملی روسیه و میخائیل بوگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا ملاقات و گفت وگو کرد.

در گفت وگو با پاتروشف، قضایای امنیت منطقه ای و افق های همکاری و تعامل دوجانبه میان عراق و روسیه آنالیز شد.در این نشست، همچنین موضوع پیشرفت جدی در روابط عراق و روسیه در راستای پاسخ به منافع مشترک دو کشور آنالیز و بر ضرورت و آمادگی توسعه ارتباطات و همکاری در بخش امنیتی تاکید شد.

رئیس سازمان الحشد الشعبی در ادامه حضورش در مسکو با بوگدانوف درباره ابعاد اصلی همکاری در خاورمیانه و هماهنگی مشترک در زمینه مبارزه به تروریسم بین المللی رایزنی کرد و طرف روسی نیز بر موضعش در حمایت از وحدت و حاکمیت عراق تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 843

به "همکاری نظامی بغداد - مسکو؛ محور ملاقات فالح الفیاض با معاون وزیر دفاع روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری نظامی بغداد - مسکو؛ محور ملاقات فالح الفیاض با معاون وزیر دفاع روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید