موج اپیدمی کرونا در تهران همچنان برقرار است

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه همچنان موج اپیدمی کروناویروس در تهران برقرار است، از مردم خواست رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرند.

موج اپیدمی کرونا در تهران همچنان برقرار است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا دکتر حسین عرفانی درباره مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، گفت: این که همه گیری را در این شهر پشت سر گذاشته باشیم دور از ذهن به نظر می رسد؛ چراکه مطالعه شاخص های همه گیری شناسی این موضوع را نشان نمی دهد. در ابتدای همه گیری شناسی شاخصی به نام R0 وجود دارد که با عنوان عدد مولد پایه شناخته می شود و نشان می دهد یک نفر آلوده به عامل بیماری زا به طور متوسط چند نفر را می تواند آلوده کند.

دکتر عرفانی اضافه نمود: با توجه به نزدیک به 3 ماه از گذشت همه گیری بیماری کرونا در کشور، اکنون شاخص دیگری تحت عنوان R موثر را باید بررسی کنیم که یک عدد موقت و شناور است که با توجه به شرایط همه گیری بیماری در جامعه تغییر پیدا می کند.

به گفته دکتر عرفانی این شاخص که در ابتدای شیوع بیماری حدود 2.5 تا 3 بود، در روزهای اخیر به عدد یک نزدیک شده بود و چه بسا در برخی موارد از عدد یک نیز کاهش بیشتری داشته باشد.

اما او هشدار داد: این شاخص با ساده دریافت نکات بهداشتی و بی توجهی به مواردی مانند فاصله گذاری اجتماعی می تواند تحت تاثیر قرار گیرد و مجددا شاهد افزایش موارد باشیم.

به گفته دکتر عرفانی در مناطق مختلف تهران الگوی ثابتی وجود ندارد و چیزی که مشخص است این است که خطر بیماری کووید 19 را در اقصی نقاط کشور بویژه در پایتخت شاهد هستیم.

عرفانی گفت: علی رغم تمام زحماتی که کشیده شده و همکاری هایی که مردم داشتند، باید بدانیم خطر کاملا برطرف نشده و همچنان موج اپیدمی کروناویروس در تهران برقرار است، از این رو باز هم رعایت نکات بهداشتی را توصیه می کنیم.

  • اپیدمیولوژی چه کمکی به جلوگیری از شیوع بیماری ها می کند؟ | از بقراط تا همه گیری کرونا

  • پهن کردن نمودار شیوع ویروس کرونا یعنی چه؟

  • نامه مهم به وزیر بهداشت | از سناریوی ایمنی جمعی صرفنظر کنید | سیل اپیدمی سهمگین خواهد بود

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 245

به "موج اپیدمی کرونا در تهران همچنان برقرار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج اپیدمی کرونا در تهران همچنان برقرار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید