مردم از خوددرمانی در زمان مشکوک بودن به کرونا ویروس به جد خودداری نمایند

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، خبرنگاران/آذربایجان غربی مدیر مرکز بهداشت سلماس گفت: مردم از خوددرمانی در زمان مشکوک بودن به کرونا ویروس جدّا خودداری نمایند، چراکه ممکن است عوارض جبران ناپذیری را در فرد به دنبال داشته باشد.

مردم از خوددرمانی در زمان مشکوک بودن به کرونا ویروس به جد خودداری نمایند

روشنک مرحمتی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه متاسفانه این روزها شاهد مطرح شدن بحث های مختلفی از تاثیر سشوار بر کرونا تا مصرف بعضی داروها و ویتامین ها برای مقابله با کرونا هستیم که هیچ پایه علمی و آزمایشگاهی ندارند و از مردم تقاضا داریم چنین مطالبی را دنبال و اجرا ننمایند، توضیح داد: به مردم توصیه می گردد از خود درمانی در زمان مشکوک بودن به کرونا ویروس جدّا خودداری نمایند، چرا که ممکن است بدون اطلاع از عوارض یک دارو و مصرف خودسرانه آن موجب بروز بیماری های دیگر در خود یا اعضای خانواده شان شوند.

وی اضافه کرد: تاصبح امروز 7 فروردین ماه، 189هزارنفر از مردم سلماس توسط مراکز جامع سلامت و مراکز بهداشت با برقراری تماس تلفنی، مراجعه حضوری و یا انجام خوداظهاری در سایت سلامت غربالگری کرونا شده اند که حاکی از پوشش 92 درصدی جمعیت شهرستان است.

وی اضافه کرد: دوره کمون یا نهفتگی این بیماری 14روز است و برابر پیش بینی ها کرونا در عرض 3 الی 4 ماه کل جهان را فرا گرفته است اما مردم اگر موارد لازم را رعایت نمایند به سلامت از خطر عبور خواهیم کرد.

مرحمتی اعلام نمود: قطع زنجیره ارتباط توسط مردم با عدم حضور در اماکن عمومی، بازار، خیابان ها و ... عامل بسیار مهم در پیشگیری از شیوع این بیماری است.

وی اظهار کرد: از شهروندان تقاضا داریم توصیه ماندن در خانه را جدی بگیرند و بدانند که با عمل به توصیه ها و دستورالعمل های بهداشتی قطعا میتوانیم کروناویروس را شکست دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 123

به "مردم از خوددرمانی در زمان مشکوک بودن به کرونا ویروس به جد خودداری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم از خوددرمانی در زمان مشکوک بودن به کرونا ویروس به جد خودداری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید