مخبر: احتمالا اواسط فروردین1400 واکسن را وارد بازار میکنیم

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، مخبر گفت: سه واکسن کرونای دیگر ستاد هم درانتظار مجوز برای شروع تست انسانی هستند.

مخبر: احتمالا اواسط فروردین1400 واکسن را وارد بازار میکنیم

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از محوری ترین کار هایی که در ستاد اجرایی فرمان امام انجام می گردد اشتغالزایی است.

او با بیان اینکه اشتغال اولویت اول کار های ستاد است که در مقیاس های کوچک، خرد، عظیم و متوسط انجام می گردد، گفت: درحال حاضر روزانه حدود هزار و 100 تا هزار 150 شغل در کشور اجرا می گردد.

مخبر اضافه کرد: 40 درصد کار های خرد و خانگی ایجاد شده برای بانوان است و نزدیک 5 هزار و300 طرح مربوط به خانم های سر پرست خانوار است.

او با بیان اینکه 40هزارطرح اشتغالزایی ویژه بانوان، امروز رونمایی می گردد که آزادی تعدادی از بانوان زندانی سرپرست خانوار نیز در اولویت انجام است، اضافه کرد: مرکز نوآوری اجتماعی و تجهیز 60 مرکز ورزشی ویژه بانوان درمناطق محروم امروز انجام می گردد.

مخبر درباره واکسن کوو ایران برکت گفت: به محض صدور مجوز وزارت بهداشت، فازدوم تست انسانی واکسن ایرانی کرونا را آغاز میکنیم.

او با بیان اینکه طبق گزارش ناظران وزارت بهداشت، فازاول کارآزمایی بالینی کوو ایران برکت با موفقیت کامل پیش رفته است، ادامه داد: احتمالا اواسط فروردین1400 واکسن را وارد بازار میکنیم.

مخبر بیان نمود: کشور های مختلفی خواستار دریافت این واکسن هستند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: سه واکسن کرونای دیگر ستاد هم درانتظار مجوز برای آغاز تست انسانی هستند.

مخبر با بیان اینکه فرایند فراوری واکسن خوب پیش رفته است، گفت: فاز اول در حال تمام شدن است و تست 56 نفر در چند روز آینده به خاتمه می رسد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه بحث های فنی زیرنظر وزارت بهداشت دنبال می گردد و در این زمینه وزارت بهداشت باید نظر نهایی را اعلام کند، بیان نمود: با مجوز وزارت بهداشت وارد فاز دوم تست خواهیم شد.

مخبر با بیان اینکه ویروس جهش یافته انگلیسی نگرانی در مردم ایجاد نموده بود، اضافه کرد: خوشبختانه واکسن ساخته شده در ستاد اجرایی به طور کامل روی ویروس انگلیسی اثر دارد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اضافه کرد: احتمال زیاد بسیاری از ویروس های جهش یافته را از بین خواهد برد.

مخبر با بیان اینکه فکر می کنم ظرف چند روز آینده وزارت بهداشت اجازه فاز دوم تست انسانی را بدهد، ادامه داد: اگر این مجوز را صادر کند کار سرعت می یابد و بسیار امیدواریم تا اواخر فروردین بتوانیم واکسیناسیون با استفاده از واکسن ایرانی در کشور را آغاز کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اینکه کشور های اطراف پیام هایی برای استفاده از واکسن ایرانی داده اند، اما تقاضا به صورت رسمی اتفاق نیفتاده است، اضافه کرد: فکر می کنم واکسن ما اواخر فروردین به بازار بیاید.

مخبر بیان نمود: سه جهت دیگر فراوری واکسن به تست انسانی رسیده که باید وزارت بهداشت اجازه بدهد که آن ها را هم آغاز کنیم.

او درباره عوارض تزریق واکسن در داوطلبان گفت: بر اساس اعتراف ناظرین وزارت بهداشت در هیچ کدام از دواطلبان که فاز اول روی آن ها تزریق صورت گرفته، هیچ عوارضی نداشته ایم.

مخبر درباره صادرات واکسن کرونا گفت: در راستای فراوری واکسن فعلا به مردم خودمان فکر می کنیم و اگر بتوانیم واکسن را برای همه مردم تزریق کنیم و مازاد بر احتیاج فراوری گردد به صادرات هم فکر می کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره ایمنی زایی واکسن نیز اظهار کرد: ایمنی زایی در حد استاندارد خوبی وجود دارد.

وی درباره فرایند فراوری واکسن های دیگر گفت: مانند واکسن کوو ایران برکت، به محض اینکه اجازه دهند، تست انسانی شان را هم آغاز خواهیم کرد.

مخبر با بیان اینکه در تمام جهت هایی که داریم واکسن را به صورت آزمایشگاهی فراوری می کنیم و امکان فراوری انبوه را هم فراهم نموده ایم، عنوان نمود: برای همین واکسنی که فاز اولش تمام شده، در روز های آینده خط فراوریی را که بتواند دو تا سه میلیون دوز واکسن فراوری کند افتتاح می کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه تا اواسط اردیبهشت ظرفیت فراوری واکسن به 12 تا 14 میلیون دوز در ماه می رسد، ادامه داد: تجهیزات و زیرساخت در حال آماده سازی است و به هیچ وجه خط فراوریمان از کار تحقیقاتی عقب نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 707

به "مخبر: احتمالا اواسط فروردین1400 واکسن را وارد بازار میکنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخبر: احتمالا اواسط فروردین1400 واکسن را وارد بازار میکنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید