علائم کرونا تا چند ماه در بدن باقی می ماند؟

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، این ویروس ناشناخته که هنوز در فرایند مطالعاتی دانشمندان و پژوهشگران است هر روز رفتارهای جدیدی در برابر انسان ها نشان می دهد. طبق اطلاعاتی که در ابتدای شیوع کروناویروس به ما داده شد بچه هایی که دیابت و نقص سیستم ایمنی بدن نداشته باشند، در برابر کرونا ویروس مصون هستند و تنها می توانند ناقل باشند؛ اما چندی پیش اعلام شد که بچه ها هم به این ویروس مبتلا می شوند ولی نه به شدت بزرگسالان و خیلی آسان تر از دوره نقاهت گذر خواهند کرد. حالا با موردی روبرو شدیم که یک کودک 9 ساله علائم بیماری کروناویروس را تا 6 ماه داشت. درباره این کودک که از ماه مارس، یعنی حدود 7 ماه پیش با علائمی مانند تب، به ویروس کرونا مبتلا شد بیشتر خواهیم گفت.

علائم کرونا تا چند ماه در بدن باقی می ماند؟

جدی شدن بیماری کرونا ویروس در بچه ها همزمان با آغاز مدرسه ها باید برای ما نگران کننده باشد. ممکن است همه بچه ها به شکل جدی مبتلا به این ویروس نشوند؛ اما این احتمال وجود دارد که بعضی از بچه ها به مدت زمان طولانی و سخت به این بیماری دچار شوند.

علائمی که در کودک 9 ساله تا مدت 6 ماه وجود داشته به توضیح زیر است:

1. بدن درد

بدن درد و احساس خستگی مفرط از علائم کروناویروس است. بدن درد در قسمت کمر و ماهیچه های پا بیشتر است. اگر بیمار سرفه های خشک شدید داشته باشد درد در ناحیه قفسه سینه هم احساس می گردد.

2. اضطراب

اضطراب بیماری در مبتلایان به کرونا ویروس بیشتر دیده می گردد که اثر منفی بر فرایند بهبودی بیمار دارد و سیستم ایمنی بدن را ضعیف می نماید.

3. مسائل تنفسی

مسائل تنفسی شامل سنگینی نفس ها و کم شدن ظرفیت هوایی شش ها است که مبتلایان به کرونا اغلب تجربه کردند. پژوهشات سی.دی.سی می گوید که از هر 5 نفر بیماران کرونا، یک نفر حالت تهوع شدید دارد.

4. حالت تهوع

حالت تهوع طولانی مدت می تواند به علت ضعیف شدن بدن، سرگیجه یا سردردهای مداوم باشد.

در این باره بخوانید:

6 مورد مهم برای سلامت دانش آموزان در مقابل کرونا

منبع: بست لایف

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1017

به "علائم کرونا تا چند ماه در بدن باقی می ماند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم کرونا تا چند ماه در بدن باقی می ماند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید