عراق، طرح های جدید حشد شعبی برای مقابله با بقایای داعش، تاکید بر لزوم متنوع سازی منابع تسلیح ارتش

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، حشد شعبی از طرح های امنیتی جدید برای مقابله با بقایای گروه تروریستی داعش در استان صلاح الدین عراق اطلاع داد.

عراق، طرح های جدید حشد شعبی برای مقابله با بقایای داعش، تاکید بر لزوم متنوع سازی منابع تسلیح ارتش

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران،پس از تکرار سریال تجاوزات امنیتی در شمال استان صلاح الدین که آخرین مورد آن، حمله تروریستی به روستای لمسحک در بیجی بود، حشد شعبی از اجرای طرحهای امنیتی جدید در این مناطق با هدف بستن روزنه ها به روی هسته های تروریستی داعش و حفظ امنیت و ثبات در این مناطق اطلاع داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ستار حسین فرمانده یگان دوم تیپ 31 حشد شعبی به الهد گفته است طرحهای امنیتی حشد شعبی شامل آرایش مجدد به شکل گسترده در مناطق مکحول، حمرین، الزلایه و جنوب الشرقط پس از ورود یگانهای امنیتی بیشتر برای تقویت حضور امنیتی و بستن شکافها و روزنامه هایی است که تروریستهای داعشی از آن برای تحقق اهداف تروریستی خود سوء استفاده می نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود سازمان اطلاعات حشد شعبی، آن دسته از آوارگانی را که برمی گردند، تحت بازرسی امنیتی دقیق قرار می دهد تا از سالم بودن مواضع امنیتی آنها اطمینان حاصل گردد، ولی این ماموریت آسان نیست، چرا که داعش همچنان عامل ایجاد رعب و وحشت زیاد در بعضی روستاهای دوردست است که مانع همکاری امنیتی برای افشای پشتوانه های تروریسم می گردد.

این فرمانده حشد شعبی خاطر نشان کرد تلاشهای امنیتی فشرده و هماهنگی مشترک با هواپیمایی ارتش منجر به انهدام بسیاری از مخفیگاهها و استراحتگاههای تروریستهای داعشی در کوههای مکحول شده است و تلاشها و همکاری برای پیگرد بقایای گروه تروریستی داعش با هدف نابودی نهایی آنها همچنان ادامه دارد.

پاسخ مبهم سفیر آمریکا در بغداد به خبرهای درباره خروج دیپلماتهای این کشور از عراق

ماتیو تولر سفیر آمریکا در بغداد، به اظهارنظر درباره خبرها مبنی بر خروج نیمی از اعضای دفتر دیپلماتیک کشورش از عراق پرداخت، اظهاراتی که بر ابهامات اضافه نمود.

تولر گفت بسیاری از دوستان عراقی من برای شرح درباره گزارشهای رسانه های مبنی بر اینکه سفارت ایالات متحده شمار کارکنان خود را در بغداد کاهش خواهد داد، با من تماس گرفتند.

وی اضافه نمود توانستم به آنها اطمینان بخشم که همچنان به وظایف خود در سفارت طبق معمول ادامه خواهم داد و آن را با حمایت تیم اساسی از دیپلماتهای آمریکایی و مستشاران آمریکایی ارتش عراق انجام خواهم داد.

سفارت آمریکا در عراق روز پنجشنبه در مورد خبرها مبنی بر خروج کارکنانش از بغداد مدعی شد که ما همچنان بر شراکت دیپلماتیک قدرتمند با عراق تاکید می کنیم و به آن متعهد هستیم و تیم دیپلماتیک در عراق و در راس آن، ماتیو تولر سفیر آمریکا به کار خود ادامه می دهد.

دفتر اطلاع رسانی سفارت آمریکا در پاسخ به سئوالی درباره حقیقت خبرها مبنی بر خارج کردن کارکنانش از بغداد اعلام نمود وزارت خارجه به طور مستمر برای انجام تغییرات در مورد حضور دیپلماتیک در سفارتخانه ها و کنسولگری ها در مناطق مختلف دنیا متناسب با ماموریت دیپلماتیک آنها و محیط امنیتی آن کشورها و شرایط بهداشتی و حتی روزهای تعطیل رسمی ادامه می دهد.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی سفارت آمریکا آمده است تضمین سلامت کارکنان دولت آمریکا و شهروندان و امنیت تاسیسات ما در راس اولویتهایمان است.

این بیانیه اضافه نمود ما به جزئیات مربوط به هرگونه تغییراتی ورود نمی کنیم ولی بر تعهد خود مبنی بر شراکت دیپلماتیک قوی با عراق تاکید می کنیم.

مجله پولیتیکوی آمریکا روز دوم دسامبر گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است نیمی از دیپلماتهای خود را از سفارت آمریکا در بغداد خارج کند.

دو مسئول بلندپایه عراقی گفته بودند که ایالات متحده آمریکا درصدد کاهش تعداد دیپلماتهای خود در سفارتش در بغداد در یک اقدام امنیتی موقت است.

ضربه غافلگیرنماینده حشد شعبی به مخفیگاههای داعش

خبر دیگر اینکه نیروهای یگان اول تیپ 33 حشد شعبی ،عملیات ضربتی برای پاکسازی جنوب موصل را از بقایای گروه تروریستی داعش شروع کردند.

در بیانیه هیئت حشد شعبی آمده است نیروهای قهرمان حشد شعبی توانستند به مناطق پرپیچ و خمی که داعش آن را دژهای مستحکمی برای خود قلمداد می نماید و از آنجا برای حملات بزدلانه به شهرهای امن استفاده می نماید، وارد شوند و به جستجو و بازرسی روستاهای الشیخ یونس و الحسینیه دباشه و وادی الدیر پرداختند.

این بیانیه اضافه نمود این عملیات به انهدام دو غار و استراحتگاهی زیرزمینی و خنثی سازی سه بمب منجر شد.

تاکید بر لزوم متنوع سازی منابع تسلیح ارتش عراق

کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق بر ضرورت متنوع سازی منابع تسلیح ارتش عراق از سوی دولت و تکیه نکردن بر یک دولت معین تاکید نمود.

سعران الاعاجیبی از اعضای این کمیسیون تاکید نمود کمیسیون امنیت و دفاع مجلس از دولت خواسته است منابع تسلیح ارتش عراق را متنوع نموده و برای تسلیح ارتش تنها به یک کشور تکیه نکند.

وی اضافه نمود در صورت متشنج شدن روابط میان ما و این کشوری که بر تسلیح ارتش به آن تکیه می کنیم، این کشور به قطع فروش تسلیحات و مهمات می پردازد و در نتیجه سلاحهایش کارایی خود را از دست می دهد.

کارشناسان و نمایندگان مجلس عراق به طور مستمر بر ضرورت متنوع سازی منابع تسلیح ارتش از سوی دولت و عدم تکیه بر آمریکا به عنوان تنها منبع تسلیح ارتش تاکید می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 594

به "عراق، طرح های جدید حشد شعبی برای مقابله با بقایای داعش، تاکید بر لزوم متنوع سازی منابع تسلیح ارتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، طرح های جدید حشد شعبی برای مقابله با بقایای داعش، تاکید بر لزوم متنوع سازی منابع تسلیح ارتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید