صفر تا صد برگزاری کنکور 99 و غربالگری داوطلبان ، ثبت نام دوره های بدون آزمون دانشگاه ها تا 2 شهریور

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

صفر تا صد برگزاری کنکور 99 و غربالگری داوطلبان ، ثبت نام دوره های بدون آزمون دانشگاه ها تا 2 شهریور

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط گرفتن ویزای دانشجویی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر هر خبر این گزارش می توانید تنها روی عنوان آن موضوع کلیک کنید.

کنکور هنر برگزار گردید

در اولین روز از برگزاری 4 روزه کنکور سراسری سال جاری، صبح روز چهارشنبه 29 مردادماه بیش از 311 هزار داوطلب در کنکور هنر به رقابت پرداختند. در میان داوطلبان این گروه آزمایشی 7 داوطلب مبتلا به کرونا بودند که 3 نفر آن ها تهرانی بوده و در بیمارستان طالقانی آزمون دادند.

داوطلب کرونایی منتشر نماینده سوالات کنکور هنر 99 تحویل مراجع قضایی شد

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره داوطلب کرونایی که با گوشی خود از سوالات کنکور هنر عکس گرفته و آن را در شبکه های اجتماعی منتشر نموده بود، گفت: بعد از انتها آزمون دروس عمومی، یک داوطلب کرونایی در بیمارستان طالقانی تهران با سوءاستفاده از احساسات عوامل اجرایی و بیماران کرونایی، موبایل به سر جلسه برد، از سوالات عکس گرفت و به شبکه های اجتماعی ارسال کرد.

وی با بیان اینکه این کار پس از انتها کنکور عمومی اجرا شده است، اضافه نمود: فرد متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد و با توجه به اظهارات این فرد، فرد قصد تقلب نداشت و هدفش بیشتر موضوع القای لو رفتن سوالات کنکور با توجه به شرایط موجود بود.

اعمال پروتکل های سختگیرانه در کنکور 99 / اعلام نتیجه و انتخاب رشته هفته اول مهر

ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش گفت: این سازمان پروتکل های سختگیرانه وزارت بهداشت را در آزمون سراسری اعمال کرد و فاصله گذاری اجتماعی جایگاه یک و هشت دهم متر شد. نتایج اولیه کنکور هفته اول مهرماه اعلام خواهد شد و انتخاب رشته نیز در هفته اول مهرماه صورت می گیرد. سعی خواهیم کرد که نتایج نهایی دیرتر از هفته اول آبان ماه اعلام نگردد.

داوطلبان 10 روز بعد از کنکور غربالگری کرونا می شوند

علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: در وزارت بهداشت یک هفته و تا 10 روز بعد از برگزاری کنکور 99 دوباره داوطلبان را غربالگری می کنیم. علت یک هفته و 10 روز این است که دوره کمون بیماری کرونا یک هفته تا 10 روز است. اگر داوطلب الان مبتلا باشد که بعد از 10 روز تعیین می گردد و اگر هم علائمی نداشته باشد هم بازهم بعد از این مدت تعیین می گردد. پس از این غربالگری، این میزان با رنج سنی جامعه که در این مدت مبتلا شده اند سنجش می شوند.

اصلاحات دفترچه راهنمای رشته های بدون کنکور منتشر شد

اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته دوره های بدون کنکور دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و داوطلبان تا دوم شهریورماه فرصت دارند با مراجعه به سایت این سازمان در این دوره ها ثبت نام نمایند.

آزمون های ارزشیابی و ارتقا در کنکور دکتری عمومی داروسازی ادغام شدند

بر اساس مصوبه هفتاد و پنجمین نشست شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی 8 تیر ماه 99 با توجه به یکسان بودن منابع آزمون جامع دوره دکتری عمومی داروسازی، آزمون ارزشیابی دانش آموختگان رشته داروسازی خارج از کشور و آزمون ارتقای دانش آموختگان مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی داروسازی خارج از کشور که قبل از سال 4104 میلادی در خارج از کشور آغاز به تحصیل نموده اند، جهت ادامه تحصیل در دوره دکتری عمومی داروسازی، به دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی اجازه داده می گردد آزمون های مذکور را ادغام کند.

آموزش نودانشجویان برای ترم آینده به صورت مجازی است

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم گفت: آموزش دانشجویان جدیدالورود برای ترم آینده نیز به شکل غیر حضوری و مجازی است، اما ترجیح ما بر این است در صورتی که شرایط فراهم گردد دانشجویان نو ورود بتوانند مدت کوتاهی را حتی اگر دو یا سه هفته باشد برای آشنایی در محیط دانشگاه حضور داشته باشند، اما این هم در صورت فراهم بودن شرایط محقق خواهد شد.

زمان برگزاری 3 دوره آزمون تولیمو اعلام شد

آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (تولیمو) در دوره های 150، 151، 152 به روش الکترونیکی منحصراً در شهر تهران برگزار می گردد. آن دسته از داوطلبانی که متقاضی شرکت در آزمون هستند، می توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت نام در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش اقدام نمایند.

بیش از 43 هزار نفر در آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور ثبت نام کردند

سعید هاشمی، رئیس مرکز سنجش و آموزش پزشکی گفت: مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی 27 مرداد ماه انتها یافت. بر اساس آخرین آمار تعداد ثبت نام نمایندگان در آزمون استخدام قرارد داد کار مشخص دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی 43 هزارو 370 نفر است. آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی سال 99 در تاریخ 14 شهریور ماه سال 99برگزار خواهد شد.

سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد

سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد (آموزش یار) بیست و نهم مرداد ماه با حضور محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد، معاونان و مدیران دانشگاه آزاد در سازمان مرکزی این دانشگاه رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 420

به "صفر تا صد برگزاری کنکور 99 و غربالگری داوطلبان ، ثبت نام دوره های بدون آزمون دانشگاه ها تا 2 شهریور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد برگزاری کنکور 99 و غربالگری داوطلبان ، ثبت نام دوره های بدون آزمون دانشگاه ها تا 2 شهریور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید