سقوط هواپیمای مسافربری در پاکستان (

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان امروز (آدینه) از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربریِ شرکت هواپیمایی بین المللی پاکستان (PIA) یک دقیقه پیش از فرود در نزدیکی فرودگاه بین المللی جناح کراچی اطلاع داد.

سقوط هواپیمای مسافربری در پاکستان (

بهترین تجربه سفر را به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از ایسنا، این هواپیمای ایرباس A320 که از لاهور به سمت کراچی می آمده کمی پیش از فرود در منطقه باغ جناح در نزدیکی شهر ملیر تاون کراچی سقوط نموده است.

سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان اعلام نموده که ارتباط این هواپیما با آن ها یک دقیقه پیش از سقوط قطع شده بود.

تخمین زده شده که 98 مسافر از جمله 91 نفر در بخش ایکانامیک کلاس و هفت نفر در بخش بیزینس کلاس در پرواز PK-303 این هواپیما حضور داشته اند. رسانه های محلی تعداد کل سرنشینان هواپیما را 107 نفر اعلام نموده اند.

نیروهای واکنش سریع ارتش پاکستان و نیروهای رنجرز سِند پاکستان بلافاصله برای شرکت در عملیات امداد و نجات به محل سقوط این هواپیما اعزام شدند.

بنا بر گزارش شبکه خبری جئوی پاکستان، هواپیما روی شهر و منازل مردم فرود آمده و در محل حادثه چندین خانه در منطقه سقوط هواپیما آسیب دیده یا آتش گرفته اند.

هنوز گزارشی مبنی بر شمار تلفات این سانحه منتشر نشده است. به دلیل باریک بودن جاده ها و ازدحام مردم، آمبولانس ها برای دسترسی به محل سقوط هواپیما با مشکل روبرو شده اند.

عبدالله حافظ، سخنگوی شرکت هواپیمایی بین المللی پاکستان اظهار داشته که مارشال ارشد ملک، مدیر ارشد اجرایی این هواپیمایی برای ارزیابی شرایط، راهی کراچی شده است.

مارشال ارشد ملک اعلام نموده که خلبان در آخرین سخنان خود از نقص فنی هواپیما خبر داده بوده است. به گفته وی، اگرچه به خلبان اعلام شده بود که هر دو باند فرودگاه کراچی برای فرود او آماده است اما این خلبان تصمیم به گو اراند می گیرد.

حافظ هم چنین با بیان اینکه فعلا برای هرگونه اظهار نظر مبنی بر خطای فنی در هواپیما زود است، بیان کرد که یک نهاد مستقل تحقیقاتی در حال آنالیز برای مشخص علت سقوط هواپیما است

به گفته وی، شرکت هواپیمایی بین المللی پاکستان (PIA) به زودی کنفرانس مطبوعاتی مفصلی را برگزار می نماید تا جزئیات سقوط را به اشتراک بگذارد.

امدادگران نیز تا به امروز از خروج 25 نفر از زیر آوار ساختمان های مسکونی و حادثه دیده در محل سقوط و انتقال آن ها به بیمارستان خبر داده اند. هم چنین تا به امروز اجساد یک کودک پنج ساله و یک فرد دیگر از این محل از زیر آوارها بیرون آورده شده است.

انصار نقوی، روزنامه نگار ارشد و باسابقه پاکستانی که در حال حاضر در چنل 24 مشغول به کار بوده نیز در محل سقوط این هواپیما جان خود را از دست داده است. نیروهای امدادی با توجه به مسائل ایجاد شده برای عملیات امدادی از مردم خواسته اند تا از تجمع در محل حادثه جداََ خودداری نمایند. هم چنین از بالگردهای نجات برای اجرای عملیات جست وجو نجات استفاده شده است.

تصاویر منتشر شده از محل سقوط حاکی از تجمع مردم در این منطقه بوده و ستون های دود شدید ناشی از این سانحه را نشان می دهد.

شاهدان عینی گفته اند که به نظر می رسید هواپیما پیش از سقوط بین دو یا سه بار برای فرود کوشش نموده است.

منطقه مسکونی مودال کلونی که هواپیما در آن سقوط نموده در حاشیه فرودگاه کراچی قرار داشته و منطقه ای فقیرنشین و پرازدحام است.

شرکت هواپیمایی بین المللی پاکستان نیز بیانیه ای صادر نموده که در آن اسامی سرنشینان این پرواز ذکر شده است.

گفته می گردد سرنشینان پرواز PK-8303 شامل 51 مرد، 31 زن و 9 کودک بوده اند. هرچند هنوز آمار دقیق سرنشینان این هواپیما تایید نشده و همچنان اطلاعات ضدونقیض در این باره وجود دارد.

تعداد بازدید : 114

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 262

به "سقوط هواپیمای مسافربری در پاکستان (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط هواپیمای مسافربری در پاکستان ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید