سازمان ملل: کانادا درباره کشف گور دسته جمعی بچه ها بومی تحقیق کند

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، کارشناسان مستقل امور حقوق بشر سازمان ملل از مقامات کانادا و کلیسای کاتولیک خواستند، درباره ماجرای یک گور دسته جمعی کشف شده که مربوط به بچه ها مدرسه بومیان این کشور است ، تحقیقات کامل و جامعی را انجام دهند.

سازمان ملل: کانادا درباره کشف گور دسته جمعی بچه ها بومی تحقیق کند

به نقل از تارنمای سازمان ملل، این کارشناسان از مقامات دولتی کانادا خواستند تا در خصوص این گور دسته جمعی کشف شده و همچنین شناسایی عوامل مرگ این بچه ها بومی تحقیقات انجام دهند و در راستای شناسایی باقی مانده اجساد در این گور دسته جمعی گام بردارند.

این کارشناسان تاکید کردند: عوامل قضایی کانادا باید تحقیقات جنایی در خصوص تمامی مرگ ومیرهای مشکوک و همچنین اتهام شکنجه و خشونتهای جنسی علیه بچه ها در مدارس بومیان این کشور انجام دهند و عوامل این اقدامات علیه بچه ها بومی مادامی که زنده باشند، باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند و مجازات شوند.

این کارشناسان مستقل از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل برای آنالیز و ارائه گزارش در خصوص یک مسئله خاص مربوط به حقوق بشر در دنیا و یا اوضاع حقوق بشری کشوری خاص منصوب شده اند.

کشف گور جمعی 215 کودک بومی در محوطه یک مدرسه سابق شبانه روزی در استان بریتیش کلمبیای کانادا ، د روزهای اخیر ، در حالی جنجال های داخلی و خارجی به دنبال داشته که رسانه های دنیا نیز این رویداد تکان دهنده را اشکار شدن فصل تاریکی در شرایط حقوق بشر کانادا توصیف نموده اند.

این حادثه دردناک جامعه کانادا را آن چنان تکان داده که گروه های مختلف را نگران نموده و به همین دلیل درخواست های گسترده ای برای انجام تحقیقات در این راستا و همچنین شفافیت درباره علل بروز این حادثه از سوی مقامات، نهادها و گروههای مختلف مطرح شده است.

به دنبال وقوع این حادثه غیرمنتظره، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا کشف این گور را یادآور فصل تاریک و شرم آور تاریخ کشورش و حادثه ای دلخراش توصیف کرد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 915

به "سازمان ملل: کانادا درباره کشف گور دسته جمعی بچه ها بومی تحقیق کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: کانادا درباره کشف گور دسته جمعی بچه ها بومی تحقیق کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید