رایزنی های الکاظمی برای تکمیل کابینه شروع شد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، ایسنا نوشت: نخست وزیر جدید عراق با وجود اختلاف نظرها بر سر سهمیه های وزارتی در کابینه جدید، رایزنی هایی را برای تکمیل این کابینه شروع کرد.

رایزنی های الکاظمی برای تکمیل کابینه شروع شد

فاضل الفتلاوی، نماینده ائتلاف فتح در تماسی با سایت ارم نیوز اظهار کرد: در حالی که اختلاف نظرها و کشمکش ها بر سر پست های کابینه جدید عراق میان احزاب سیاسی این کشور ادامه دارند، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق گفت وگوها و مذاکرات خود با احزاب این کشور را برای تکمیل کابینه اش که هفت پست وزارتی آن خالی است، شروع کرد.

الفتلاوی گفت: اختلاف نظرها بر سر پست های وزارتی خالی هنوز وجود دارند و همین اختلافات در جلسه رای اعتماد، مانع از مشخص تکلیف این پست ها شدند، الکاظمی در حال حاضر کوشش می نماید موضعگیری های این فراکسیون ها را با هم متحد نموده و همه آنها را راضی کند اما تا این لحظه به هیچ نتیجه ای نرسیده است و این گفت وگوها در مرحله آینده برای حل و فصل این موضوع ادامه خواهند داشت.

این نماینده ائتلاف الفتح افزود: اکثریت مجلس با سیاست مدیریت نیابتی این وزارتخانه ها مخالف هستند به همین دلیل همه کوشش خواهند کرد به راه حل هایی برای این مساله دست یافته و توافقی درباره چهره های مورد رضایت احزاب سیاسی و مردم جهت تایید ظرف دو هفته آینده حاصل گردد.

باسم خشان، نماینده مستقل مجلس عراق نیز به ارم نیوز گفت: درگیری بر سر پست های وزارتی همچنان ادامه دارد به ویژه که بعضی طرف های سیاسی در جلسه رای اعتماد به کابینه جدید به هیچ پست وزارتی دست نیافتند و به همین دلیل اکنون کوشش می نمایند پست های خالی مانده را به دست آورند.

خشان افزود: در حال حاضر کشمکش سیاسی (میان احزاب شیعه مجلس) بر سر وزارت نفت وجود دارد، هر یک از فراکسیون ها این وزارتخانه را به دلیل اهمیت مالی و مالی اش برای خود می خواهند و پیش بینی می کنیم به دلیل شدت اختلاف نظرها و درگیری ها کار حل و فصل وزارتخانه های خالی زمان زیادی طول بکشد، همچنین به همین دلیل کشمکشی (میان احزاب اهل تسنن) بر سر وزارت تجارت وجود دارد.بیش از 95 درصد بودجه عراق بر درآمدهای نفتی متکی است و این مساله باعث می گردد اقتصاد این کشور هر بار با کاهش قیمت های نفت به خطر بیفتد.

همچنین محمد الغبان، رئیس فراکسیون الفتح 48 ساعت پس از تصویب کابینه الکاظمی، در بیانیه ای از آمریکا خواست حمایت هایش از عراق را افزایش دهد.الغبان گفت: واشنگتن باید در شرایط سخت کنونی توجه خود را به عراق در اولویت های یاری و حمایت خود قرار دهد.رئیس ائتلاف الفتح در ادامه از آمریکا خواست، تصویب کابینه الکاظمی را پیروزی برای خود و شکست دشمنانش در عراق و منطقه قلمداد ننموده و از هیچ طرفی در عراق حمایت نکند.

وی افزود: آمریکا باید جدیت خود در یاری رسانی به عراق و نه جانبداری اش از یک گروه سیاسی علیه گروهی دیگر را به مردم این کشور نشان دهد.

الغبان ادامه داد: موضعگیری آمریکا امروز در بوته آزمایش است و عراقی ها مراقب هستند چه کسی واقعا پشت آنها می ایستد و چه کسی تنها اظهارنظر نموده و مواضعی را اتخاذ می نماید.

الکاظمی روز پنج شنبه با چالش های عظیم و پرونده های سنگینی ماموریت تشکیل کابینه را به صورت رسمی از عادل عبدالمهدی، نخست وزیر قبلی تحویل گرفت.

در حال حاضر کابینه الکاظمی با چالش های مختلفی از جمله کاهش صادرات نفت روبرو است.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 360

به "رایزنی های الکاظمی برای تکمیل کابینه شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی های الکاظمی برای تکمیل کابینه شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید