دغدغه مشترک یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، با نگاهی به آمار مهاجم های استقلال و پرسپولیس می توان به سادگی پی برد که هر 2 تیم در خط حمله مشکل دارند و دغدغه مشترک فرهاد و یحیی در خط حمله خواهد بود.

دغدغه مشترک یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی

استقلال

با گذشت 19 هفته از رقابت های لیگ برتر، خط حمله استقلال که با حضور 3 بازیکن پرآوازه شکل گرفته، کمتر از حد انتظار گلزنی کرده تا جایی که هنوز تعداد گل های هیچ یک از این مهاجمان از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نکرده؛ این در حالی است که مهاجمان این تیم در بیشتر بازی ها به طور کامل بازی کرده اند و بیشترین دقایق حضور در میدان را در بین بازیکنان این تیم به خود اختصاص داده اند.

مطهری بهترین گلزن این فصل آبی پوشان است که در تمام دیدار های این فصل آن ها حضور داشته و به جز 2 بازی مقابل مس رفسنجان و فولاد که به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد، در 17 بازی دیگر این تیم در ترکیب اصلی قرار داشت. مطهری که فصل گذشته در یک نیم فصل (دوم) 5 گل برای این تیم به ثمر رساند و مجموع گل های زده اش در فصل گذشته 10 گل بود، در این فصل به ازای هر 301دقیقه بازی یک گل به ثمر رسانده که این نمی تواند آمار قابل توجهی برای او باشد.

مهدی قایدی هم از دوران اوج خود فاصله گرفته است. این مهاجم بوشهری و ملی پوش که بهترین سال های فوتبالش را سپری می کند، فصل گذشته را با 10 گل و 10 پاس گل به اتمام رساند تا بهترین بازیکن فصل در فاز تهاجمی باشد. قایدی که دارای رکورد بیشترین دقایق حضور در ترکیب آبی پوشان تا پایان هفته نوزدهم است، با این که در بحث پاس گل همچنان پیروز عمل کرده و با 6 پاس گل بهترین بازیکن لیگ در این آیتم است، اما در گلزنی توفیق فصل گذشته را نداشته و با 4 گل بعد از ارسلان مطهری و در کنار وریا غفوری دومین گلزن برتر آبی پوشان است.

دیاباته که فصل گذشته با 15 گل آقای گل لیگ برتر شد و در بین هواداران استقلال هم از محبوبیت خاصی برخوردار است، در پایان هفته نوزدهم بیشتر از 2 گل به ثمر نرسانده و جالب اینجاست که او هر 2 گل را در یک بازی زده است.

جمع دقایق حضور دیاباته در میدان 534دقیقه است و او به ازای هر 267دقیقه بازی یک بار گلزنی کرده که این نشان می دهد او به لحاظ تعداد گل در مقایسه با تعداد بازی، عملکرد بهتری از قایدی و مطهری داشته است. آبی ها در حالی 22 بار پیروز به گلزنی شده اند که مهاجمان این تیم در مجموع 11 گل (نیمی از گل های این تیم) را به ثمر رسانده و 11 گل دیگر توسط مدافعان و هافبک ها به ثمر رسیده است.

پرسپولیس

پرسپولیس هم در خط حمله شرایط مشابهی دارد. مهدی عبدی، عیسی آل کثیر و شهریار مغانلو، 3 مهاجم پرسپولیس در این فصل بوده اند. آل کثیر که به تازگی محرومیت 6 ماهه خود را پشت سر گذاشته می تواند در لیگ قهرمانان به ترکیب پرسپولیس اضافه شود، اما مسلما دوری 6 ماهه از میادین اتفاق کوچکی نیست و نمی توان انتظار داشت که مهاجم محبوب سرخ ها در اوج آمادگی به بازی های آسیایی برسد.

شهریار مغانلو هم بعد از یک تجربه بد در اروپا به اردوی سرخ ها اضافه شده و در همان چند دقیقه ای که برای پرسپولیس به میدان رفته نشان داده که اصلا آماده نیست. مهدی عبدی نیز دیگر مهاجم پرسپولیس است.

عبدی این فصل 821 دقیقه برای پرسپولیس به میدان رفته و سهم او از گل های تیمش فقط 2 گل بوده است. در واقع این 2 گل تمام سهم مهاجم های سرخ از 25 گل زده این تیم در لیگ برتر بوده و این آمار نشان می دهد که پرسپولیس در لیگ بدون مهاجم گلزن مقابل رقبا قرار گرفته است.

هرچند با فرمول یحیی و برد های خفیف، پرسپولیس یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در لیگ است، اما مسلما شرایط در بازی های آسیایی متفاوت است و یحیی به خوبی می داند که بدون مهاجم گلزن امتیاز دریافت از تیم های قدرتمند آسیایی تقریبا غیرممکن است. در این شرایط بدون شک یحیی و کادر فنی سرخ ها امیدوارند که آل کثیر هر چه زودتر به روز های اوج خود برشود و بار گلزنی در خط حمله سرخ ها را به دوش بکشد.

خراسان

منبع: فرارو
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 814

به "دغدغه مشترک یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دغدغه مشترک یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید