خبرنگاران 20 قطعه پرنده وحشی در زیستگاه های دهگلان رها سازی شد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، سنندج - خبرنگاران - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دهگلان از رهاسازی تعداد 20 قطعه پرنده وحشی شامل 15 قطعه کبک معمولی، سه قطعه تیهو و 2 قطعه بلدرچین در زیستگاه های این شهرستان خبرداد.

خبرنگاران 20 قطعه پرنده وحشی در زیستگاه های دهگلان رها سازی شد

یوسف مجیدی روز چهارشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: این پرندگان در جریان گشت و کنترل محیط بانان یگان حفاظت این اداره از متخلفین و قاچاقچیان حیات وحش کشف و ضبط شده بودند.

وی اضافه کرد: متخلفین، این پرندگان را از طبیعت و زیستگاه شان زنده گیری و جمع آوری نموده بودند و قصد خرید و فروش آنها را به وسیله ارسال به استان های دیگر داشتند که توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان دهگلان دستگیر شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دهگلان یادآور شد: پرونده متخلفین به مراجع قضایی ارجاع شده است و این پرندگان پس از حصول اطمینان از سلامتی و بازیابی شرایط طبیعی به لحاظ پرواز و بازگشت به طبیعت، در زیستگاه های این استان رهاسازی شدند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت 32 هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت 43 هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت 57 هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت 39 هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه های جانوری و گیاهی قرار داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 51

به "خبرنگاران 20 قطعه پرنده وحشی در زیستگاه های دهگلان رها سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 20 قطعه پرنده وحشی در زیستگاه های دهگلان رها سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید