خبرنگاران پایش فصلی و نمونه برداری از رودخانه دز آغاز شد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، دزفول- خبرنگاران- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: پایش فصلی و نمونه برداری از رودخانه دز در حوضه درون شهری دزفول آغاز شد.

خبرنگاران پایش فصلی و نمونه برداری از رودخانه دز آغاز شد

رضا قپانچی پور پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران افزود: نمونه برداری از 6 ایستگاه منتخب رودخانه دز در محدوده درون شهری شهرستان به منظور بررسی آزمایشگاهی پارامترهای محیطی، شیمیایی و میکروبی برای مشخص شاخص کیفی (SC)IRWQI آبهای سطحی ایران آغاز شد.

وی ادامه داد: اهمیت منطقه ای رودخانه دز در تامین و بهره برداری از آن در حوزه آشامیدنی، کشاورزی و صنعت متاسفانه بدلیل برخی بی توجهی ها مورد تهدید پسماند و فاضلاب خام و تخلیه پساب های شهری، صنعتی و کشاورزی قرار گرفته است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: برای حفاظت بیشتر از رودخانه دز کارگروه حفاظت کیفی رودخانه به عنوان کارگروهی از شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون با ریاست فرماندار و دبیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول تشکیل شد.

وی افزود: در این کارگروه پس از انجام بازدیدهای میدانی به بررسی نتایج آزمایشگاهی و شاخص کیفی آب ایستگاه های متعدد اقدام و به ارائه راهکارهای حفاظتی بیشتر از این رودخانه برای جلوگیری از آلودگی آن پرداخته می شود.

رودخانه دز سومین رودخانه پاک جهان از لحاظ کیفی و سومین رودخانه پر آب کشور است که به عنوان شریان اقتصادی شمال استان خوزستان و یکی از زیستگاه های مهم آبزیان به شمار می رودـ

این رودخانه پس از گذشتن از شمال استان خوزستان و شهر دزفول در منطقه ای به نام گرگر در شهرستان شوشتر به رود کارون می پیوندد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 756

به "خبرنگاران پایش فصلی و نمونه برداری از رودخانه دز آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پایش فصلی و نمونه برداری از رودخانه دز آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید