خبرنگاران مجتمع دامداری زرندیه به دستور رئیس جمهوری بهره برداری شد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، ساوه - خبرنگاران - مجتمع عظیم دامداری 20 هزار راسی شهرستان زرندیه روز یکشنبه به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

خبرنگاران مجتمع دامداری زرندیه به دستور رئیس جمهوری بهره برداری شد

به گزارش خبرنگاران، مدیرعامل این واحد دامداری در آیین افتتاح فاز یک و 2 مجموعه گفت: این واحد از سال 97 شروع به کار نموده و ظرفیت فراوری 300 تن شیر را دارد.

حضرتی اعلام کرد: با افتتاح فازهای 1 و 2 زمینه اشتغال 350 نفر مستقیم و یک هزار نفر غیرمستقیم فراهم می گردد.

وی ادامه داد: مساحت این پروژه 240 هکتار و با ظرفیت 20 هزار رأس دام است.

به گفته او، این واحد یکی از بزرگترین دامداری های کشور و خاورمیانه با اعتبار بیش از 120 هزار میلیارد ریال است که با تکمیل مرحله سوم و چهارم و بهره برداری کامل از این طرح ملی روزانه 700 تن شیر خام به ظرفیت فراوری استان و کشور افزوده می گردد.

حضرتی گفت: این دامداری بخش بزرگی از شیر خام مورد احتیاج زنجیره فراوری را تامین می نماید که اقدام بسیار مهمی در سال جهش فراوری است و در زمینه صادرات محصولات لبنی نیز تاثیر بسزایی دارد.

مجوز تاسیس این مجموعه دامی به ظرفیت 40 هزار راس گله و زیربنایی به وسعت 40 هکتار در مزرعه ای به وسعت 250 هکتار صادر شده است.

این طرح دامداری به دلیل بزرگی و بالابودن حجم سرمایه گذاری، در چهار مرحله (هر فاز به ظرفیت 10 هزار راس) طراحی شده است.

هم اینک مرحله اول و دوم به ظرفیت 20 هزار راس با سرمایه گذاری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم 350 نفر و غیر مستقیم 1000 نفر به بهره برداری رسید.

این واحد یکی از بزرگترین دامداری های کشور و خاور میانه بوده و با تکمیل مرحله سوم و چهارم و بهره برداری کامل از این طرح ملی روزانه 700 تن شیرخام به فراوری استان و کشور افزوده می گردد و بخش بزرگی از شیرخام مورد احتیاج زنجیره فراوری میهن را تامین می نماید که اقدام بسیار مهمی در سال جهش فراوری بوده و در زمینه صادرات محصولات لبنی نیز تاثیر بسزایی دارد.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می گردد و در زمینه تنوع فراوریات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد فراوریات کشاورزی مازاد بر احتیاج استان به سایر مناطق ارسال می گردد.

استان مرکزی با فراوری حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن فراوری گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن فراوری تخم مرغ از صندلی ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

شهرستان زرندیه با جمعیت 70 هزار نفر از کانون های فراوری محصولات باغی، گلخانه ای و فرآورده های دامی استان مرکزی محسوب می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 719

به "خبرنگاران مجتمع دامداری زرندیه به دستور رئیس جمهوری بهره برداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجتمع دامداری زرندیه به دستور رئیس جمهوری بهره برداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید