خبرنگاران دادستان سنندج: سلامت زندانیان از دغدغه های دستگاه قضایی است

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، سنندج - خبرنگاران - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت: سلامت زندانیان از دغدغه های مهم دستگاه قضایی است و با تهمیداتی که در نظر گرفته شد هیچ زندانی در استان به کرونا مبتلا نشد.

خبرنگاران دادستان سنندج: سلامت زندانیان از دغدغه های دستگاه قضایی است

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

محمد جباری روز پنجشنبه در نشست هماهنگی برای بازگشت زندانیان از مرخصی گفت: این مهم نشاندهنده اجرای دقیق و برنامه ریزی شده اقدامات پیشگیرانه در زندان هاست و از عملکرد کارکنان و مسوولین زندان های استان باید تقدیر کرد.

وی افزود: امیدواریم با اجرای دقیق شیوه نامه بازگشت زندانیان از مرخصی بتوانیم همچنان نام زندان های استان را به عنوان یکی از سالم ترین و امن ترین اماکن در رابطه با ویروس کرونا در کشور مطرح نگه داریم.

مدیرکل زندان های کردستان نیز در این جلسه با تقدیر از مسوولین قضایی استان بدلیل تعامل با زندان ها در اعزام مددجویان به مرخصی در ایام اوج شیوع ویروس کرونا در استان گفت: قبل از اینکه شیوع کرونا به صورت وسیع گسترش یابد، با ابلاغ رییس قوه قضاییه در هفتم اسفند و با مرخصی و تدبیری که صورت گرفت و همچنین در راستای نیل به اهداف عالی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان و ضرورت حفظ سلامت آنان، بیش از 50 درصد از زندانیان استان مشمول مرخصی شدند.

بهادر فتحی با بیان اینکه این امر نقطه عطفی برای فاصله گذاری اجتماعی در داخل زندان ها به وسیله کاهش جمعیت کیفری بود، افزود: این مساله می تواند به عنوان یک اقدام خاص حقوق بشری که حتی کشورهای مدعی حقوق بشر هم تا به امروز این کار را نکرده اند، در جهان مطرح گردد.

مدیرکل زندان های کردستان با تاکید بر این موضوع که حفظ سلامت زندانیان همیشه مورد توجه مسوولین زندان های استان است، یادآور شد: زندانیانی که به مرخصی اعزام شده بودند از اول خرداد بر اساس شیوه نامه بازگشت زندانیان از مرخصی که از سوی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور تنظیم و ابلاغ شده به زندان بازخواهند گشت.

عضو شورای قضایی استان با اشاره به نحوه اجرای این شیوه نامه گفت: با توجه به تمهیدات به عمل آمده، تمام زندانیانی که از مرخصی باز می گردند قبل از ورود با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان سلامت آنان مورد آنالیز قرار خواهد گرفت و در ادامه در صورت منفی بودن تست، قبل از ورود به اندرزگاه های اصلی تا 2 هفته در واحدهای قرنطینه ای که به این موضوع اختصاص داده شده، نگهداری می شوند و پس از طی این دوره و اطمینان کامل از سلامت آنها وارد زندان خواهند شد.

فتحی در مورد زندانیانی که ممکن است تست کرونای آنها مثبت باشد، تاکید نمود: در صورت مشاهده مورد مثبت در این تست ها، فرد با هماهنگی مرجع قضایی و همچنین همکاری دانشگاه علوم پزشکی در محیط خارج از زندان تا بهبودی کامل قرنطینه و تحت درمان قرار می گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز اقدامات اجرا شده در زندان های استان در مقابله با ویروس کرونا را قابل تقدیر دانست و گفت: حفظ سلامت زندانیان به عنوان عضوی از جامعه جزیی از رسالت دانشگاه علوم پزشکی است که این مجموعه نیز همکاری های لازم را برای اجرای دقیق مواد اشاره شده در شیوه نامه بازگشت زندانیان از مرخصی با مراکز اصلاحی و تربیتی استان خواهد داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 270

به "خبرنگاران دادستان سنندج: سلامت زندانیان از دغدغه های دستگاه قضایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دادستان سنندج: سلامت زندانیان از دغدغه های دستگاه قضایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید