خبرنگاران حزب حاکم بیشتر کرسی های مجلس کره جنوبی را بدست آورد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، پکن- خبرنگاران- خبرگزاری یونهاپ امروز پنجشنبه گزارش کرد حزب حاکم دموکرات کره جنوبی توانسته است بیشترین کرسی های مجلس را در انتخابات سراسری این کشور از آن خود کند.

خبرنگاران حزب حاکم بیشتر کرسی های مجلس کره جنوبی را بدست آورد

به گزارش خبرنگاران، مجلس کره جنوبی یا به اصطلاح مجمع ملی کره 300 کرسی دارد که 253 کرسی آن با رای مستقیم مردم و 47 کرسی نیز به صورت انتصابی است.

کره جنوبی اعلام نموده که مردم آرای خود را به 14 هزار و 330 صندوق در سراسر کشور ریخته اند.

شمارش آرا نشان می دهد که حزب حاکم دموکرات و حزب پلتفرم به اتفاق یکدیگر 180 کرسی بدست آورده اند و احزاب مخالف وحدت آینده و آینده کره (یونایتد فیوچر و فیوچر کوریا) 103 کرسی را از آن خود نموده اند.

شبکه های ام بی اس و اس بی اس در کره جنوبی هم نظرخواهی هایی در جریان انتخابات انجام داده و نتایج مشابهی را منتشر نموده بودند.

برگزاری انتخابات آنهم در شرایطی که ویروس کرونا شیوع پیدا نموده، مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفته است.

این اولین پیروزی حزب حاکم دموکرات در یک انتخابات عظیم مجلسی در 16 سال گذشته است.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی این انتخابات را یک همه پرسی نیز برای مون جائه این رییس جمهوری این کشور دانست که در سومین سال خود بسر می برد رسوایی وزیر سابق دادگستری و چالش ها و مسائل مالی باعث شد تا درصد محبوبیت مون در سال 2019 میلادی به 30 درصد کاهش یابد.

بیش از 66 درصد از واجدین شرایط معادل 29 میلیون و 100 هزار نفر در این انتخابات شرکت کردند که بالاترین درصد مشارکت مردمی در 28 سال گذشته است.

هوانگ کیو آهین رییس حزب مخالف یونایتد فیوچر کره جنوبی پس از این انتخابات از سمتش استعفا کرد و گفت که مسئولیت این شکست را برعهده می گیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 180

به "خبرنگاران حزب حاکم بیشتر کرسی های مجلس کره جنوبی را بدست آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حزب حاکم بیشتر کرسی های مجلس کره جنوبی را بدست آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید