خبرنگاران انجام 300 مرحله گندزدایی معابر در روستاهای آستانه اشرفیه

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، رشت-خبرنگاران-بخشدار مرکزی شهرستان آستانه اشرفیه از انجام حدود 300 مرحله عملیات ضد عفونی و گندزدایی در معابر عمومی مناطق روستایی این بخش با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا اطلاع داد.

خبرنگاران انجام 300 مرحله گندزدایی معابر در روستاهای آستانه اشرفیه

محمد حسن خواه روز سه شنبه در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اینکه اجرای این عملیات گندزدایی توسط دهیاران ، شوراهای اسلامی و همچنین مشارکت های مردمی انجام شده اضافه نمود: تا به امروز حدود 30 هزار عدد ماسک و بیش از 5 هزار عدد دستکش نیز توسط دهیاران منطقه تهیه و در بین مردم روستاهای بخش مرکزی این شهرستان توزیع شده است.

وی به توزیع بیش از 3 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در بین اهالی روستاهای این بخش نیز اشاره و توضیح داد:دهیاران این بخش همچنین با نصب و توزیع بنرها و بروشورهایی، توصیه های بهداشتی در مورد مقابله با شیوع ویروس کرونا را به مردم روستاهای خود اطلاع رسانی کردند.

حسن خواه در ادامه با بیان اینکه دهیاران و شوراهای اسلامی این بخش همکاری های موثری را با ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان آستانه اشرفیه دارند اضافه نمود: کوشش می گردد تا کلیه مصوبات این ستاد به خوبی در مناطق روستایی این بخش به انجام برسد تا هرچه زودتر شاهد عبور از این بحران باشیم ضمن آنکه اقدامات خدماتی و بهداشتی همچنان از سوی دهیاران در مناطق روستایی ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره انتقال و شیوع ویروس کرونا در این بخش گفت: با توجه به درپیش بودن روز طبیعت (سیزده فروردین) و تحقق اهداف این طرح ، کلیه ورودی های مناطق تفریحی ، گردشگری ، سواحل رودخانه ای ، پارک های ساحلی و جنگلی در روستاهای بخش مرکزی آستانه اشرفیه توسط دهیاران مسدود شده است.

وی با بیان اینکه مسدود کردن ورودی های این مناطق با هدف پیشگیری و جلوگیری از احتمال تجمع مسافران ، گردشگران و اقدامات خارج از چارچوب کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا در شهرستان انجام شده اضافه نمود: در اجرای این طرح نیروهای انتظامی شهرستان با دهیاران منطقه همکاری دارند.

بخشدار بخش مرکزی آستانه اشرفیه در انتها ضمن تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی از سوی عموم مردم به منظور مقابله با ویروس کرونا ، از همه آنان خواست تا به منظور قطع زنجیره انتقال این ویروس در منازل خود بمانند.

به گفته حسن خواه به منظور حفظ سلامت جامعه ، مردم مناطق روستایی این بخش پذیرای مسافران و گردشگران نخواهند بود، و از ورود کلیه افراد به مناطق گردشگری و تفریحی جلوگیری خواهد شد.

بخش مرکزی شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن 71 روستا دارای 4 دهستان و حدود 44 هزار نفر جمعیت است.

سواحل زیبای رودخانه ای ، پارک های ساحلی و جنگلی ، بناهای تاریخی چون پل های خشتی از جمله جاذبه های طبیعی و گردشگری روستاهای بخش مرکزی شهرستان آستانه اشرفیه به شمار می رود.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 137

به "خبرنگاران انجام 300 مرحله گندزدایی معابر در روستاهای آستانه اشرفیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انجام 300 مرحله گندزدایی معابر در روستاهای آستانه اشرفیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید