جمهوری موریس به دلیل نشت نفت در اقیانوس هند شرایط اضطراری زیست محیطی اعلام نمود

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، جزیره موریس در جنوب غرب اقیانوس هند پس از نشت نفت از یک کشتی ژاپنی در نزدیکی سواحل این جزیره، شرایط اضطراری زیست محیطی گفت. تصاویر ماهواره ای لکه سیاه در حال گسترشی را در آب های فیروزه ای این جزیره نشان می دهند و دولت این موضوع را بسیار حساس توصیف نموده است. مقام های موریس اعلام نموده اند که این کشتی نزدیک به چهار هزار تن سوخت حمل می کرد و ترک هایی در بدنه آن ظاهر شده است.

جمهوری موریس به دلیل نشت نفت در اقیانوس هند شرایط اضطراری زیست محیطی اعلام نمود

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

یورور نیوز نوشت: پراویند جوگنوت، نخست وزیر جمهوری موریس روز آدینه گفت که از فرانسه درخواست یاری نموده اند. وی اضافه نمود که این یک خطر برای جمعیت 1.3 میلیون نفری موریس است.

جزیره فرانسوی ریونیون، نزدیک ترین همسایه با موریس است و وزیر خارجه فرانسه می گوید که این کشور یکی از برجسته ترین سرمایه گذاران خارجی موریس و از بزرگترین شرکای تجاری این کشور است.

فرانسه در بیانیه ای روز شنبه هشت اوت (18 مرداد) گفت که یک هواپیمای نظامی تجهیزات کنترل آلودگی را به جزیره موریس منتقل می نماید و یک کشتی با تجهیزات بیشتر به سمت این جزیره روانه می گردد.

کاوی رامانو، وزیر محیط زیست موریس تاکید نمود که این کشور در شرایط بحرانی زیست محیطی قرار گرفته است.

وی روز پنج شنبه گذشته به خبرنگاران گفت که پس از شناسایی یک شکاف روی بدنه کشتی، گروه نجاتی که مشغول کار روی کشتی بود، تخلیه شدند. حدود 400 سدآبراه نیز در اطراف کشتی کار گذاشته شده است تا نشت نفت کنترل و مهار گردد.

دولت جمهوری موریس در بیانیه ای گفته است که این کشتی در تاریخ 25 ژوئیه به گِل نشست اما گارد ساحلی ملی هیچ گونه هشداری دریافت نکرد. مالکان این کشتی دو شرکت ژاپنی هستند.

پلیس موریس در حال حاضر روی پرونده نشت نفت کار می نماید و تحقیقات درباره سهل انگاری احتمالی در حال اجرا است.

واکنش شرکت ژاپنی چه بود؟

با این حال شرکت ژاپنی ناگاشیکی گفته است که به دلیل هوای بد و تکان های مداوم طی چند روز گذشته، مخزن ذخیره سوخت کشتی دچار مشکل و مقداری نفت به داخل دریا سرازیر شد.

این شرکت حمل ونقل دریایی تاکید نمود که آن ها مسئولیت های زیست محیطی خود را بسیار جدی می گیرند و هر تلاشی با همراهی آژانس ها و پیمانکاران شریک خود انجام می دهند تا از آلودگی بیشتر جلوگیری گردد.

منبع: چمدان
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 397

به "جمهوری موریس به دلیل نشت نفت در اقیانوس هند شرایط اضطراری زیست محیطی اعلام نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری موریس به دلیل نشت نفت در اقیانوس هند شرایط اضطراری زیست محیطی اعلام نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید