تهیه 6 هزار کیت تشخیص کرونا و یک میلیون ماسک N95 توسط آستان قدس رضوی

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از تأمین یک میلیون ماسک N95 و 500 هزار لیتر الکل طبی و 6 هزار کیت تشخیص کرونا مورد احتیاج بیمارستان های کشور توسط آستان قدس رضوی اطلاع داد.

تهیه 6 هزار کیت تشخیص کرونا و یک میلیون ماسک N95 توسط آستان قدس رضوی

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اقدامات اخیر آستان قدس رضوی در راستای یاری به نظام سلامت کشور برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: آستان قدس وظیفه خود می داند به میزان مقدورات و امکانات، چه در حوزه بهداشتی و درمانی و چه مسائل مالی به یاری مردم بیاید و از امکانات خود برای برطرف مسائل جامعه استفاده کند.

وی اضافه نمود: در این راستا و براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بخش مالی آستان قدس رضوی نسبت به واردات یک میلیون ماسک N95 و 500 هزار لیتر الکل طبی برای مواد ضدعفونی اقدام نموده که عمدتا میان بیمارستان های استان های تهران، خوزستان، خراسان رضوی، مازندران و فارس در دست توزیع است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه از یک میلیون ماسک N95 خریداری شده، 500 هزار عدد آن وارد کشور شده است، ابراز کرد: تعداد 500 هزار عدد ماسک دیگر نیز طی محموله ای در حال آماده سازی برای انتقال به کشور طی هفته آینده است.

خاکسار قهرودی همچنین از واردات 6 هزار کیت تشخیص بیماری کرونا مطابق با استانداردهای روز دنیای اطلاع داد و اظهار کرد: از آن جا که تقریبا تمام کشورهای دنیا درگیر این ویروس شده اند، تأمین این اقلام مورد احتیاج کشور از عرصه بین الملل با دشواری زیادی روبرو شده است؛ لذا بخش مالی آستان قدس رضوی تمام کوشش خود را برای تهیه کالاهای مذکور با استانداردهای دنیای، در زمان مناسب و با قیمت مناسب به کار گرفته تا ضمن تأمین سریع اقلام، از خروج بیشتر و هدررفت سرمایه ارزی کشور نیز جلوگیری گردد.

وی با بیان اینکه این اقدام با اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرا شده، تأکید کرد: تمام واردات اجرا شده از محل ارز حاصل از صادرات محصولات شرکت های آستان قدس رضوی تأمین شده و یک دلار از منابع ارزی کشور مورد استفاده قرار نگرفته است.

خاکسار قهرودی اظهار کرد: آستان قدس رضوی علاوه بر این مبلغ 15 میلیارد ریال به بیمارستان امام رضا(ع) که اکنون درگیر درمان بیماران کرونایی بوده، یاری نموده است.

یاری آستان قدس رضوی به احتیاجمندان متأثر از مسائل کرونا

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا تبعات خاص خود را در حوزه های مختلف به ویژه مالی در برداشته و در این میان اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه با مسائل بیشتری رو به رو هستند، توضیح داد: آستان قدس رضوی باتوجه به شیوع ویروس کرونا و مسائل ایجاد شده جهت تأمین هزینه های معیشت برای اقشار آسیب پذیر جامعه اقدام به تهیه و توزیع 50 هزار بسته از اقلام غذایی و بهداشتی به ارزش 100 میلیارد ریال برای محرومان حاشیه شهر مشهد نموده است.

خاکسار قهرودی با بیان اینکه 500 هزار ماسک رایگان نیز در میان محرومان استان خراسان رضوی توزیع شده است، اظهار کرد: همچنین برنامه اطعام بیمارستان های درگیر کرونا کشور با 100 هزار وعده غذای متبرک و اهدای 50 هزار بسته تبرکی ویژه کادر درمانی سراسر کشور در دست اقدام است.

انتهای پیغام/4028/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 133

به "تهیه 6 هزار کیت تشخیص کرونا و یک میلیون ماسک N95 توسط آستان قدس رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه 6 هزار کیت تشخیص کرونا و یک میلیون ماسک N95 توسط آستان قدس رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید