تظاهرات اعتراضی به خشونت های نژادی در آمریکا

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، صدها نفر در حمایت از جامعه آمریکائیان آسیایی تبار و در اعتراض به افزایش خشونت های نژادی روز شنبه در مرکز ایالت جورجیا گردهمایی اعتراضی برگزار کردند.

تظاهرات اعتراضی به خشونت های نژادی در آمریکا

به گزارش خبرنگاران از مهر، در پی تیراندازی سه شنبه گذشته در شهر آتلانتا، مرکز ایالت جورجیای آمریکا که به کشته شدن 8 تن از جمله 6 زن آسیایی تبار انجامید، روز شنبه صدها تن در شهر آتلانتا و در حمایت از جامعه آمریکائیان آسیایی تبار گردهمایی اعتراضی برگزار کردند.

تظاهرکنندگان ماسک بر صورت و در حالی که پوسترهایی با عباراتی همچون ما ویروس نیستیم و نفرت از آسیایی را متوقف کنید در دست داشتند، در مقابل عمارت کنگره ایالتی جورجیا تجمع کردند.

رافائل وارناک و جان آساف دو سناتور دموکرات ایالت جورجیا به همراه تظاهرکنندگان و به احترام قربانیان این تیراندازی لحظه ای سکوت کردند.

لازم به ذکر است که روزنامه محلی آتلانتا سه شنبه گذشته گزارش داد که در تیراندازی هایی که در سه مرکز مختلف ارائه دهنده خدمات مراقبت از پوست و بدن (SPA) در شمال غرب جورجیا به وقوع پیوست، دست کم 8 تن کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

مقامات جورجیا هنوز اشاره دقیقی به انگیزه فرد مظنون به این تیراندازی ننموده اند. هرچند که فرد مظنون اعتیاد به روابط جنسی را دلیل خشونت ورزی خود ذکر نموده، اما قانونگذاران و گروه های ضدنژادپرستی می گویند که تعصب نژادی دست کم بخشی از انگیزه فرد مهاجم بوده است.

گفته می گردد که بعضی از زنان کشته شده در این تیراندازی، زنان مهاجر آسیایی تبار بودند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 778

به "تظاهرات اعتراضی به خشونت های نژادی در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات اعتراضی به خشونت های نژادی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید