ترکیه: حضورمان در قره باغ عامل توازن است

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه بیان کرد، حضور ترکیه در قره باغ عامل توازن است و دستاورد استراتژیکی برای غرب و اروپا است.

ترکیه: حضورمان در قره باغ عامل توازن است

جهت دریافت خدمات طراحی باغ و ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه گفت: حضور ترکیه عامل توازن در قره باغ، لیبی و سوریه است و این مسئله اهمیت زیادی برای اتحادیه اروپا، ناتو و غرب دارد. آذربایجان و ارمنستان توافق آتش بس را امضا کردند و روسیه نقش مهمی در تکمیل آن ایفا کرد و سربازانش را به مدت 5 سال که قابل تمدید نیز خواهد بود، در این منطقه مستقر خواهد نمود.

وی با انتقاد از کشورهای غربی که از حضور ترکیه در این منطقه ناراضی هستند، گفت: اگر از حضور سربازان روسی ناراحت بودید چرا از ارمنستان که تا امروز آن را هم پیمان می دانید نخواستید پایگاه های نظامی روسیه در آنجا را از بین ببرد؟ تا ارمنستان سربازان روسی را از این منطقه خارج کند. آن ها به تازگی وارد قفقاز نشده اند بلکه از چند دهه پیش آنجا هستند.

کالین گفت: آمریکا به خاطر آتش بس میان ارمنستان و آذربایجان اقدام کرد و از ما خواستند از آن حمایت کنیم. ما نیز حمایت کردیم اما آتش بس تنها دو روز پایدار ماند. آیا فرانسه پیشنهادی شبیه این داد؟ اروپا یا ناتو یا اتحادیه اروپا چه پیشنهاد قابل اجرایی داده اند و ما آن را رد نموده ایم؟ اما با روسیه به توافقی رسیدیم که می تواند این نزاع مستمر را که می توانست دو الی سه ماه طول بکشد، سرانجام دهد. سربازان ترکیه به عنوان نیروی ناظر در قره باغ خواهند بود و باید این را دستاورد استراتژیکی برای غرب و اروپا دانست.

منبع: عصر ایران
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 542

به "ترکیه: حضورمان در قره باغ عامل توازن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: حضورمان در قره باغ عامل توازن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید