تاثیربخشی یک داروی ضد آنفلوانزای ژاپنی در درمان بیماران مبتلا به کرونا

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، مقامات پزشکی چینی می گویند یک داروی ضد آنفلوانزای ژاپنی به نام فاویپیراویر با نام تجارتی آویگان در کاهش دوره بیماری کووید-19 و بهبودی شرایط ریه بیماران موثر بوده است.

تاثیربخشی یک داروی ضد آنفلوانزای ژاپنی در درمان بیماران مبتلا به کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین ژانگ شین مین، یکی از مقامات وزارت علوم و فناوری چین گفت فاویپیراویر(favipiravir) که بوسیله یک شاخه شرکت ژاپنی فوجی فیلم ساخته شده است، نتایج امیدوارنماینده ای در کارآزمایی های بالینی بر روی 340 بیمار دچار عفونت کروناویروس در ووهان و شنزن داشته اشت.

ژانگ به خبرنگاران گفت: این دارو میزان بالایی از ایمنی دارد و آشکارا در درمان موثر است.

تلویزیون ملی ژاپن گزارش کرد که بیمارانی که در شنزن این دارو را دریافت نموده بودند، پس از یک مدت میانگین چهار روزه مثبت بودن آزمایش، آزمایششان منفی شد. در حالیکه در گروهی با این دارو درمان نشده بودند، مدت میانگین تا منفی شدن آزمایش 11 روز بود.

به علاوه رادیوگرافی های اشعه ایکس نشان دادند شرایط ریه در 91 درصد بیمارانی که با فاوپیراویر درمان شده اند، بهبود پیدا نموده است، در حالیکه در گروهی این دارو را دریافت ننموده بودند، این رقم 62 درصد بود.

شرکت فوجی فیلم تویاما کمیکال که این دارو را با نام تجاری آویگان (Avigan) می سازد، هنوز در این باره اظهارنظری ننموده است.

پزشکان ژاپنی نیز همین دارو را در آنالیز های بالینی بر روی بیماران کووید-19 دچار علائم خفیف تا متوسط به کار برده اند، با این امید که از تکثیر ویروس در بیماران جلوگیری نمایند.

اما یک مقام وزارت بهداشت ژاپن گفت این دارو در بیمارانی دچار علائم شدیدتر بوده اند، چندان موثر نبوده است. به گفته او داروی آویگان در ژاپن به 70 تا 80 بیمار داده شده است، اما به نظر می رسد در بیمارانی که قبلا ویروس در آنها تکثیر شده است، چندان موثر نیست.

به گفته همین مقام، همین محدودیت در آنالیز های مربوط به آزمایش داروی های ضد اچ آی وی (ویروس ایدز)، لوپیناویر و ریتوناویر برروی بیماران ژاپنی مبتلا به کووید-19 مشاهده شده است.

دولت ژاپن در سال 2016 داروی فاوپیراویر را به عنوان یک داروی اضطراری برای مقابله با شیوع ویروس ابولا در کشور آفریقایی گینه در اختیار قرار داد.

برای استفاده فاوپیراویر در مقیاس عظیم در بیماران کووید-19 احتیاج به تایید دولت ژاپن دارد، چرا که این دارو در اصل برای درمان آنفلوانزا تایید شده است.

یک مقام بهداشتی ژاپن گفت این دارو ممکن است تا اوائل مه (اردیبهشت) برای استفاده در بیماران کووید-19 تایید گردد. اما به گفته او اگر نتایج پژوهش بالینی درباره آن تا آن هنگام روشن نگردد، این تایید هم ممکن است به تاخیر بیفتد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 106

به "تاثیربخشی یک داروی ضد آنفلوانزای ژاپنی در درمان بیماران مبتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیربخشی یک داروی ضد آنفلوانزای ژاپنی در درمان بیماران مبتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید