برای ایمنی گلهای چند درصد افراد واکسینه شوند؟!

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، بر این باوریم که احتمالا ضروری است 75 درصد از مردم کشور یا بیشتر از این را واکسینه کرد تا به سطحی از ایمنی گله ای دست یابیم که بتواند برای تمامی افراد جامعه چتر حمایتی باشد.

برای ایمنی گلهای چند درصد افراد واکسینه شوند؟!

آنتونی فاوچی، مدیر موسسه آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا که از اعضای ارشد تیم مقابله با کووید-19 در ایالات متحده آمریکا است درباره واکسن فایزر-بیون تک و اثربخشی آن گفت: داشتن واکسنی با سطح 95 و 94 درصد اثربخشی واقعا چشمگیر است. ما از نتایج به دست آمده بسیار دلگرم هستیم.

او همچنین بر این باور است که رسیدن به شرایط ایمنی گله ای تا پاییز و رسیدن به حالت عادی تا انتها سال 2021 امکان پذیر است. ایمنی گله ای یا جمعی زمانی اتفاق می افتد که بخش بزرگی از جمعیت یک کشور پس از ابتلا به بیماری عفونی یا پس از واکسینه شدن به یک عامل عفونی مصونیت پیدا نمایند.

دکتر فاوچی در همین حال در شرح رسیدن به شرایط ایمنی گله ای چنین گفت: بر این باوریم که احتمالا ضروری است 75 درصد از مردم کشور یا بیشتر از این را واکسینه کرد تا به سطحی از ایمنی گله ای دست یابیم که بتواند برای تمامی افراد جامعه چتر حمایتی باشد.

فاوچی در پاسخ به سوالی درباره سیاست های دولت جو بایدن در مدیریت ویروس کرونا نیز گفت: بایدن بسیار پیگیر علم و داده های علمی و شواهد علمی است، بنابراین تصور می کنم که این طرح در همراهی دولت جدید بر مدار علمی پیش برود.

این متخصص امور بیماری های عفونی همچنین تاکید نمود: دستیابی به واکسن آماده توزیع آنهم در کمتر از یکسال از زمان شناسایی ویروس واقعا یک شاهکار بی سابقه است. تمامی این تصمیم گیری ها [ برای فراوری واکسن]از سوی نهاد های مستقل اتخاذ شده، بدون هرگونه دخالت سیاسی و یا هر دخالت دیگری.

منبع: یورونیوز

منبع: فرادید
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 617

به "برای ایمنی گلهای چند درصد افراد واکسینه شوند؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای ایمنی گلهای چند درصد افراد واکسینه شوند؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید