بازگشت به برجام؛ درخواست چین از آمریکا

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، نماینده دائمی چین در سازمان های بین المللی مستقر در وین از آمریکا خواست دست از سیاست اشتباه اعمال فشار حداکثری علیه ایران بکشد و به مدار صحیح رعایت و اجرای برجام برگردد.

بازگشت به برجام؛ درخواست چین از آمریکا

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، وانگ چون در نشست ویدیویی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: خروج یکجانبه آمریکا از برجام، اعمال فشار حداکثری بر ایران و وادار کردن شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید یا حتی احیای همه جانبه تحریم ها علیه ایران با مخالفت گسترده روبرو شده اما حقیقت بارها ثابت نموده که دفاع از چندجانبه گرایی مورد تفاهم مشترک جامعه جهانی است و استیلاجویی یک جانبه مورد پشتیبانی قرار نمی گیرد.

نماینده چین تاکید نمود که ادامه حفظ و اجرای برجام پیش شرط اساسی هر گونه راه چاره سیاسی و دیپلماتیک برای مساله هسته ای ایران است.

این مقام چینی همچنین از طرف های مختلف خواست قاطعانه از اعتبار و تأثیر قطعنامه شورای امنیت و برجام حفاظت نمایند و بر دستیابی به راه چاره درباره رعایت برجام به وسیله گفت و گو و رایزنی پایبند باشند و پایبندی به حقوق و تعهدات خود در این توافقنامه را به شکلی متعادل از سر گیرند.

وی همچنین پیشنهاد داد با پیش شرط حفاظت از برجام، بستر گفت و گوی چند جانبه ای در منطقه خلیج فارس ایجاد و تبدیل به عاملی برای تزریق نیروی محرکه برای دفاع از صلح و ثبات این منطقه گردد.

چین و روسیه از طرف های برجام هستند که برخلاف کشورهای غربی با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالفت می نمایند و خواستار اقدامات عملی برای حفظ این توافق بین المللی و اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت درباره برنامه هسته ای ایران هستند.

دولت ترامپ در اردیبهشت 1397 به سصورت یکجانبه از این توافق چندجانبه و بین المللی خارج شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 568

به "بازگشت به برجام؛ درخواست چین از آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت به برجام؛ درخواست چین از آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید