ایجاد اختلال محاسباتی در ذهن نخبگان سیاسی و تصمیم گیران کشور هدف اصلی دموکراتهاست

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، مدیر بین الملل شبکه کانون های تفکر ایران با بیان اینکه ایجاد اختلال محاسباتی در ذهن نخبگان سیاسی و تصمیم گیران کشور هدف اصلی دمکراتهاست، گفت: اگر ایران در دوران ترامپ بحث فشار حداکثری را پیشرو داشت، در دوران اوباما هم بحث تحریم های فلج کننده مطرح بود.

ایجاد اختلال محاسباتی در ذهن نخبگان سیاسی و تصمیم گیران کشور هدف اصلی دموکراتهاست

مسعود براتی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، با بیان نکاتی در رابطه با انتخابات آمریکا، گفت: جریان دموکرات و جمهوری خواه از ابزار تحریم به عنوان یک سیاست برای تامین منافع ملی آمریکا استفاده می کنند و در این سیاست اشتراک نظر دارند؛ هیچ کدام از این دو جریان معتقد به کنار گذاشتن این ابزار نیستند، همانطورکه این فرایند در تحلیل ها و سوابق اجراییشان قابل مشاهده است.

وی حفظ منافع ملی آمریکا را به معنای مهار جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: یک همخوانی در سطح راهبردی بین این دو جریان وجود دارد و نقطه اشتراکشان هم این است که تحریم یک ابزار مناسب برای تحقق منافع ملی آمریکا است.

مدیر بین الملل شبکه کانون های تفکر ایران با اشاره به تفاوت این دو جریان در سیاست خارجه، مطرح کرد: آن چیزی که بین جمهوریخواهان و دموکراتها تفاوت دارد، شیوه استفاده از این ابزار است؛ این تفاوت بیشتر جنبه بصری دارد، یعنی جمهوریخواهان کاملا بی پروا و عریان از این ابزار استفاده می کند اما جریان جمهوریخواه با یک روکش و ایجاد یک وجه مثبت از این ابزار استفاده می کند.

براتی با بیان اینکه تحریم در 20 سال گذشته نقش مهمی در سیاست خارجه آمریکا پیدا کرده، گفت: به همین دلیل تحلیلگران معتقدند جریان دموکرات تاثیر و موفقیت بیشتری نسبت به جریان جمهوریخواه در استفاده از تحریم ها داشتند.

وی با اشاره به اینکه چرا دموکراتها در استفاده از تحریم موفقیت بیشتری کسب کردهاند، بیان نمود: دموکراتها با همراه کردن یک ظاهر خوب و دیپلماسی به موقع توانست این موفقیت را کسب کنند.

براتی مطرح کرد: مهمترین موفقیتی که دولت آمریکا از جهت اعمال تحریم بدست آورده، بحث مذاکرات ایران و توافقات هسته ای بود که در سال 1394 (2015 میلادی) حاصل شد.

مدیر بین الملل شبکه کانون های تفکر ایران شرح داد: شخص بایدن که در حال حاضر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شده در مباحثی که مطرح کردند، به صراحت گفت که ما در رابطه با ایران به دنبال اعمال دیپلماسی با پشتوانه فشار هستیم.

وی ادامه داد: در اینجا دیپلماسی می شود چهره و نقاب بیرونی که یکسری کارکردها دارد و فشار هم میشود بحث تحریم که به عنوان ضمانت اجرای آن دیپلماسی وارد میدان میشود.

براتی با اشاره به اینکه دیپلماسی آمریکا مهار کننده ابزار تحریم نیست، اظهار کرد: برخی به غلط فکر می کنند وقتی دموکراتها صحبت از دیپلماسی می کنند، معنا و مفهومش این است که نمیخواهند سیاست های خصمانه ترامپ را پیاده کنند؛ در صورتی که وقتی جریان دموکرات صحبت از دیپلماسی میکند، منظور تحقق دو هدف است.

وی افزود: ابتدا ایجاد اجماع علیه کشور هدفشان؛ یعنی بتوانند کشورهای زیادی را با خود همراه کنند و بگویند نسبت به کشور هدف (ایران) نگرانی دارند.

مدیر بین الملل شبکه کانون های تفکر ایران در رابطه با هدف دوم، مطرح کرد: ایجاد اختلال محاسباتی در ذهن نخبگان سیاسی و تصمیمگیر در کشور، هدف دوم است؛ یعنی همین موضعی که ما در کشور با آن روبرو هستیم و عدهای میگویند: آقای بایدن گفته به برجام برمیگردم، پس ما باید آماده استفاده از این فرصت باشیم.

براتی با ناقص خواندن این تحلیل به دیپلماسی آمریکا و افزایش ضریب نفوذ سیاستشان اشاره کرده و گفت: اگر ما در دوران ترامپ بحث فشار حداکثری را داریم، در دوران اوباما هم بحث تحریمهای فلج کننده را داشتیم که از نظر ساختار تحریمی مثل هم هستند و هدفشان ایجاد فشار علیه کشور هدف یعنی جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: تنها تفاوت در این است که دموکراتها همزمان راههای دیپلماتیک را مطرح می کردند و اتفاقا اغوا کننده هم بوده، برای این که طرف خود را بر سر میز مذاکره بنشانند؛ ولی جمهوریخواهان از این پیشنهادهای اغوا کننده استفاده نکردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 546

به "ایجاد اختلال محاسباتی در ذهن نخبگان سیاسی و تصمیم گیران کشور هدف اصلی دموکراتهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد اختلال محاسباتی در ذهن نخبگان سیاسی و تصمیم گیران کشور هدف اصلی دموکراتهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید