افراد مبتلا به کرونا باید در قرنطینه بمانند، واحد های صنفی متخلف پلمب می شوند

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، فریدون همتی گفت: فرمانداران با همکاری نیروی انتظامی باید نسبت به کنترل مبادی ورودی شهر ها اقدام و نظارت ها را تشدید کنند.

افراد مبتلا به کرونا باید در قرنطینه بمانند، واحد های صنفی متخلف پلمب می شوند

به گزارش خبرنگار از ، فریدون همتی، استاندار هرمزگان در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح استان رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

همتی بر اجرای دقیق محدودیت های کرونایی در سطح استان تاکید کرد، افزود: برگزاری هرگونه تجمع از جمله مراسم عروسی و عزا نیز در سطح استان ممنوع است و با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

او گفت: برگزاری مراسم عروسی با توجه به شرایط قرمز کرونا ممنوع است و دهیاران در روستا ها مسئول مستقیم اجرای این قانون هستند که در صورت عدم نظارت جدی با آنان برخورد قانونی و لازم صورت خواهد گرفت.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه افرادی که علائمی از بیماری کرونا دارند، باید خود را قرنطینه کنند، افزود: اگر نتیجه آزمایش فردی طبق مستندات مثبت باشد، اما نسبت به رعایت شرایط قرنطینه اقدام نکند و در جامعه حضور پیدا کند، دستگاه قضایی بر اساس قوانین تعریف شده با این افراد برخورد قاطع خواهد کرد.

همتی گفت:فرمانداران با همکاری نیروی انتظامی باید نسبت به کنترل مبادی ورودی شهر ها اقدام و نظارت ها را تشدید کنند.

او افزود: در شهرستان های قرمز استان شامل بندرعباس، قشم، بندرخمیر، بندرلنگه، پارسیان و میناب فعالیت مشاغل سطح 2، 3 و 4 ممنوع است.

استاندار هرمزگان افزود: در این شهرستان ها 50 درصد کارکنان ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه های مرتبط با ماموریت های اساسی و مدیریت شهری باید به صورت حضوری فعالیت کنند و 50 درصد نیز دورکاری انجام دهند و در سایر ادارات نیز یک سوم کارکنان به صورت حضوری در محل کار حضور خواهند داشت و دو سوم کارکنان نیز به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.

همتی گفت: در شهرستان های نارنجی استان شامل حاجی آباد، رودان و جاسک نیز فعالیت مشاغل سطح 3 و 4 ممنوع است و در این شهر ها دوسوم کارکنان ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه های مرتبط با ماموریت های اساسی و مدیریت شهری باید به صورت حضوری فعالیت کنند و یک سوم کارکنان نیز دورکاری انجام دهند و در سایر ادارات نیز 50 درصد کارکنان به صورت حضوری در محل کار حضور خواهند داشت و 50 درصد نیز به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.

او افزود: ورود خودرو های شخصی با پلاک غیر بومی نیز به شهر های قرمز و نارنجی ممنوع است و خودرو های شخصی با پلاک بومی هم حق خروج از این شهر ها را ندارند.

استاندار هرمزگان گفت: در شهرستان های زرد استان شامل ابوموسی، بستک، بشاگرد و سیریک فعالیت مشاغل سطح 4 ممنوع است و در این شهر ها همه کارکنان ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه های مرتبط با ماموریت های اساسی و مدیریت شهری باید به صورت حضوری فعالیت کنند و در سایر ادارات نیز یک سوم نیرو ها دورکاری انجام خواهند داد.

همتی افزود:واحد های صنفی اگر محدودیت های کرونایی را رعایت نکنند، پلمب خواهند شد.

او افزود: تردد شبانه خودرو ها نیز در تمامی شهرستان های استان هرمزگان از ساعت 22 تا 3 بامداد ممنوع است.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 846

به "افراد مبتلا به کرونا باید در قرنطینه بمانند، واحد های صنفی متخلف پلمب می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد مبتلا به کرونا باید در قرنطینه بمانند، واحد های صنفی متخلف پلمب می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید