اردوغان به یونان و فرانسه هشدار داد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، رئیس جمهوری ترکیه به آتن و پاریس درباره کوشش هایشان در متوقف کردن آنکارا از ادامه تحقیقات اکتشافی در دریای مدیترانه شرقی هشدار داد.

اردوغان به یونان و فرانسه هشدار داد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه تاکید نمود که آنکارا در دفاع از منافع ملی خود هزینه می دهد و ادامه داد، مردم در یونان و فرانسه آماده پرداخت هزینه های گزاف اقدامات دولت هایشان نیستند.

رئیس جمهوری ترکیه اضافه نمود: سوال و مساله اصلی این است؛ آیا آنهایی که در مدیترانه شرقی با ما مقابله می نمایند و همسایگانشان، هزینه های مشابهی پرداخت می نمایند؟ آیا یونانی ها می توانند آنچه را که ممکن است حاکمان جاه طلب و ناکارآمدشان بر آنها تحمیل نمایند، بپذیرند؟ آیا فرانسوی ها از هزینه ای که باید بابت اقدامات حاکمان ناکارآمد خود بپردازند، اطلاع دارند؟

اردوغان گفت که می توان صبر، تصمیم و شجاعت آنکارا را در بوته آزمون قرار داد.

وی اضافه نمود، تهدیدها علیه منافع و حقوق کشور ترکیه در مدیترانه و دریای اژه از نگرانی های اصلی آنکاراست.

این منافع که رئیس جمهوری ترکیه از آن سخن به میان آورده، برنامه های این کشور در نزدیکی آب های ساحلی قبرس است که در آنها به اکتشاف نفت و گاز می پردازد. آنکارا اخیرا یک کشتی اکتشافی به نام اوروچ رئیس را به منطقه اعزام نموده که به تحقیق در آب های این منطقه بپردازد. تنش ها بین ترکیه و قبرس در یک ماه گذشته بر سر آب های این منطقه و پس از آن شدت گرفت که آنکارا خاطرنشان کرد، به اکتشاف ذخایر گازی و نفتی در آب های مورد مناقشه دریای مدیترانه شرقی ادامه می دهد. ، یسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 392

به "اردوغان به یونان و فرانسه هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان به یونان و فرانسه هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید