شروع توزیع کتاب های درسی از 10 شهریور ، سال جاری دانش آموزان همه پایه ها کتاب را از مدرسه تحویل می گیرند

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی از توزیع کتاب های درسی دانش آموزان پایه های مختلف از روز 10 شهریور شروع خواهد شد.

شروع توزیع کتاب های درسی از 10 شهریور ، سال جاری دانش آموزان همه پایه ها کتاب را از مدرسه تحویل می گیرند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، اسدالله مرتضایی معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: توزیع کتب درسی از نظر کشوری ماه ها ادامه دارد و در آخرین مرحله که توزیع در سطح استان، منطقه و مدرسه محسوب می گردد شروع شده است. توزیع کتاب های درسی دانش آموزان متوسطه اول از 25 مرداد شروع شده و تا 15 شهریور ادامه دارد.

وی اضافه نمود: برای سایر دوره ها توزیع کتاب درسی از 10 شهریور شروع می گردد و تا 15 شهریور ادامه خواهد داشت.

مرتضایی شرح داد: همه دانش آموزان باید در سامانه سناد و سپس در سامانه ثبت سفارش کتب درسی ثبت نام نمایند تا کتاب ها را در اختیارشان قرار دهیم. بسیاری از دانش آموزان در سامانه ثبت نام نموده اند، اما حدود 1 میلیون دانش آموز تا به امروز اقدام به ثبت نام ننموده اند.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: با توجه به اینکه مهلت ثبت سفارش کتب درسی مجددا تا 10 شهریور تمدید شده است از دانش آموزانی که هنوز ثبت سفارش را انجام نداده اند درخواست می کنیم در این مهلت ثبت نام کتب را انجام دهند.

مدرسه تنها مرجع توزیع کتب درسی است

مرتضایی گفت: دانش آموزان در تمام پایه ها و دوره ها سال جاری کتاب را از مدرسه تحویل می گیرند و هیچ منبع دیگری برای تحویل کتاب وجود ندارد.

او در ادامه درباره دلیل ثبت نام نکردن یک میلیون دانش آموز برای تحویل کتب درسی شرح داد: در بعضی از استان ها به خاطر شرایط کرونایی مثل استان های فارس، خوزستان، و کرمان دانش آموزان نتوانسته اند ثبت نام نمایند و بخش عظیم دیگری از دانش آموزان که نتوانسته اند تا به امروز ثبت نام کتب درسی را انجام دهند دانش آموزان پایه اول هستند که به دلیل مسائل مربوط به سنجش خود پیروز به ثبت سفارش کتاب درسی نشده اند. گروه دوم دانش آموزان پایه هفتم هستند که به دلیل اعلام نتایج سمپاد هنوز ثبت نام کتب درسی را انجام نداده اند و گروه سوم دانش آموزان پایه دهم هستند که به دلیل انتخاب رشته دیرتر ثبت نام را انجام می دهند.

به گفته معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دانش آموزان حتما تا 10 شهریور ثبت نام نمایند تا بتوانیم کتب را در اختیارشان قرار دهیم. بعضی به دلیل تغییر رشته، تغییر محل تحصیل یا تکرار پایه احتیاج است که ثبت سفارش خود را اصلاح نمایند تا کتاب ها به صورت صحیح به دست آن ها برسد. اگر این اصلاح را انجام ندهند کتاب به نشانی قبلی یا پایه اشتباه ارسال می گردد.

او درباره اینکه چه تعداد کتاب درسی سال جاری چاپ شده است، گفت: سال جاری بیش از 140 میلیون نسخه کتاب در همه دوره ها در قالب 992 عنوان درسی چاپ شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 423

به "شروع توزیع کتاب های درسی از 10 شهریور ، سال جاری دانش آموزان همه پایه ها کتاب را از مدرسه تحویل می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع توزیع کتاب های درسی از 10 شهریور ، سال جاری دانش آموزان همه پایه ها کتاب را از مدرسه تحویل می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید