سونی از هدست واقعیت ترکیبی خود برای تولیدکنندگان محتوای سه بعدی رونمایی کرد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، سونی امروز و در جریان نمایشگاه CES 2024 از هدست واقعیت ترکیبی نو خود برای تولیدکنندگان محتوای سه بعدی رونمایی نموده است.

سونی از هدست واقعیت ترکیبی خود برای تولیدکنندگان محتوای سه بعدی رونمایی کرد

سونی در اولین روز نمایشگاه CES 2024 از هدست واقعیت ترکیبی تازهی رونمایی نموده که منحصرا برای فراورینمایندگان محتوای سه بعدی در نظر گرفته شده و به آن ها این اجازه را می دهد که مدل های سه بعدی را به وسیله آن ایجاد و ویرایش نمایند. بعلاوه وجود یک کنترلر مخصوص شامل یک نشان گر و حلقه در کنار این هدست هم به فرایند انجام کارهای مختلف یاری زیادی خواهد نمود.

سونی این هدست را سیستم فراوری محتوای فضایی (سه بعدی) نام گذاری نموده که از پردازنده قدرتمند و جدی کوالکام یعنی اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2 به عنوان قلب تپنده بهره می برد و نمایشگر آن هم از نوع OLED با وضوح 4K است. البته اگرچه این هدست از کیفیت پنل بالایی برخوردار بوده و پردازنده قدرتمندی هم درون آن حضور دارد اما با این حال با تمرکز بر گیمرها فراوری نشده است.

از آن جایی که این هدست می تواند لایه های مجازی را روی تصاویر دنیای واقعی به نمایش بگذارد، در نتیجه از آن به عنوان یک هدست واقعیت ترکیبی یاد می گردد. بعلاوه بخش بالایی این هدست هم امکان باز شدن دارد تا بدین ترتیب هنگام کار بتوانید از حالت مجازی به واقعی سوییچ کنید و روند کار را با چشمان واقعی خود ببینید.

سونی علاوه بر این ها در هدست واقعیت ترکیبی تازه خود از فناوری اختصاصی رندرینگ استفاده نموده تا بدین ترتیب اجسام سه بعدی در کوتاه ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت رنگ به نمایش گذاشته شوند. بعلاوه این هدست قادر است حالات چهره شخصیت های مجازی را هم با کیفیتی مثال زدنی و نزدیک به واقعیت به نمایش بگذارد.

البته سونی در سبد محصولات خود هدست های مشابهی فراوری نموده بود که اجازه می داد کاربران اجسام را به صورت سه بعدی و با استفاده از سیستم های ردیابی چهره و چشم ببینند اما این هدست تازه از فناوری پیشرفته تر و تازهتری بهره می برد.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سونی، این هدست باید تا قبل از سال 2024 به بازار عرضه گردد اما متأسفانه نه تاریخ دقیقی برای آن اعلام شده و نه از بابت قیمتش اطلاعات خاصی داریم.

البته می دانیم هدست واقعیت ترکیبی تازه سونی رقیب سرسختی برای اپل ویژن پرو است با این تفاوت که حوزه فعالیت آن اندکی محدودتر از چیزی است که اپل ویژن پرو پوشش می دهد، چون نماینده اپل در زمینه های مختلف از جمله فراوری محتوا، تماشای فیلم، انجام بازی و… هم کاربرد دارد. به همین دلیل هم 3500 دلار قیمت گذاری شده است. این هدست بهمن ماه سال جاری به دست مشتریان می رسد.

منبع: Sony

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 دی 1402 بروزرسانی: 19 دی 1402 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1547

به "سونی از هدست واقعیت ترکیبی خود برای تولیدکنندگان محتوای سه بعدی رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی از هدست واقعیت ترکیبی خود برای تولیدکنندگان محتوای سه بعدی رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید