ریزش قیمت گلکسی اس 22 و آیفون 14!

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، تعدادی از محصولات فراوری شده به وسیله شرکت های بزرگ فناوری مانند سامسونگ و آیفون، ارزش خود را از دست داده اند، اما علت این کاهش قیمت چیست؟

ریزش قیمت گلکسی اس 22 و آیفون 14!

تینا مزدکی- گوگل با متعهد شدن به هشت سال پشتیبانی نرم افزاری، بازار خود را گسترده نموده است. سایرین مانند شیائومی نیز برای مدت طولانی تری از دستگاه های تازه خود پشتیبانی می نمایند. فیرفون، سازنده Niche phone، میخواهد تا 10 سال از تلفن های خود پشتیبانی کند. همه اینها باعث می گردد فکر کنید مردم گوشی های خود را سال ها نگه می دارند. اما یک مصرف نماینده میانه در ایالات متحده بیش از دو سال و نیم گوشی هوشمند خود را نگه نمی دارد. از هر ده صاحب گوشی هوشمند، یک نفر هر سال گوشی خود را ارتقا می دهد.

بسیاری از این ارتقا دهنده های مکرر گوشی های قدیمی خود را می فروشند. اما همه گوشی های دست دوم پول خوبی برای شما به ارمغان نمی آورند. قیمت بعضی از آنها علیرغم اینکه شرایط یک گوشی برتر را دارند و تنها یک سال از عمرشان می گذرد، با سرعتی وحشتناک کاهش می یابند.

طبق گزارشی از سایت SimpleGhar، سامسونگ گلکسی اس 22 از زمان عرضه در سال 2022 تا به امروز 40 درصد از ارزش خود را از دست داده است. بعلاوه در فهرست گوشی هایی است که از زمان عرضه به طور میانگین هر سال بیشترین کاهش ارزش را داشته اند. این تئوری مطرح می گردد که قیمت گوشی های سامسونگ به سرعت کاهش می یابد زیرا سامسونگ سالانه گوشی های زیادی را عرضه می نماید.

یکی دیگر از مدل های پریمیوم نسبتاً تازه موجود در این فهرست، OnePlus 10 Pro است که اکنون از زمان عرضه اش در سال گذشته، حدود 63 درصد قیمت اصلی خود را دارد. OnePlus Nord 2 و Nord N20 نیز جزو ده گوشی برتر هستند که سریعترین کاهش ارزش را دارند.

این گزارش خاطرنشان می نماید که در میان 29 برند پیشرو فناوری مصرف نماینده که مورد مطالعه قرار گرفتند، محصولات OnePlus ارزش بیشتری نسبت به گجت های سایر شرکت ها از دست می دهند. این موضوع به تخلیه سریع باتری و عدم پاسخگویی نمایشگر نسبت داده شده است.

آیفون های اپل ارزش خود را بهتر از گوشی های برتر اندرویدی حفظ می نمایند، اما غول کوپرتینویی نباید این معروفیت را بدیهی بداند. این گزارش می گوید که آیفون 14 سال گذشته بیش از هر گجت دیگر اپل، از جمله آیفون 12، ارزش خود را از دست داده است. در حال حاضر 24.68 درصد کاهش ارزش داشته است که برای یک آیفون بسیار زیاد است. گفته می گردد که قیمت نسبتاً بالا دلیلی برای فروش مجدد پایین آن باشد.

227323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 مهر 1402 بروزرسانی: 17 مهر 1402 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1537

به "ریزش قیمت گلکسی اس 22 و آیفون 14!" امتیاز دهید

1 کاربر به "ریزش قیمت گلکسی اس 22 و آیفون 14!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریزش قیمت گلکسی اس 22 و آیفون 14!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید